28 | 12 | 06
ČAS
Strategie rozvoje ČAS
Vážené kolegyně a vážení kolegové, s potěšením oznamujeme, že na Valné hromadě 7. 11. 2006 byla schválena Strategie rozvoje ČAS do roku 2013. Děkujeme všem, kteří se na zpracování podíleli, ať už přímo nebo zaslání podnětů a připomínek! V současnosti probíhá příprava akčního plánu a komunikační strategie. Jindra Racek Zpracování Strategie ČAS bylo vedeno podle moderních metod strategického plánování, které respektují stávající situaci jak v dané oblasti, tak v organizaci, zapojují všechny relevantní strany, tzv. stakehodlery, a vedou ke konsensuálnosti a komplexnosti plánu. Postup zpracování byl veden tak, aby každý následující krok byl realizován poté, co došlo ke shodě zúčastněných v kroku předchozím. Strategie ČAS do roku 2013 vznikala v období květen až listopad 2006, přičemž v období květen až srpen probíhaly přípravné práce, jako např. vypracování postupu strategického plánování ČAS, sestavení elektronické ankety k dalšímu směřování ČAS, informování kolegů, partnerů i veřejnosti o zahájení strategického plánování a příprava pracovních setkání. MISE - ČAS je profesní sdružení odborníků a poskytovatelů nízkoprahových sociálních služeb pracujících metodou kontaktní práce.
- ČAS usiluje o zvyšování kvality služeb a rozvoj oboru, vytváří dobré podmínky pro poskytovatele služeb se zaměřením na potřeby klientů a společnosti.
- Při své práci dbá na profesionalitu a odbornost, dodržuje profesionální etiku, respektuje autonomii svých členů, uplatňuje principy partnerství a spolupráce, otevřené komunikace, transparentnosti a flexibility.
VIZE: ČAS v roce 2013 - sdružuje a zastřešuje poskytovatele nízkoprahových sociálních služeb hlásící se k metodě kontaktní práce a jednotlivce z řad odborné veřejnosti,
- garantuje kvalitu služeb svých členů poskytovatelů na základě vlastního hodnotícího systému, který zahrnuje vlastní i externí certifikaci, má vytvořeny a využívá nástroje řízení kvality služeb – vlastní, poskytovatelů i v oboru,
- aktivně pracuje s nečleny - poskytovateli nízkoprahových sociálních služeb, kteří usilují o kvalitu služeb,
- je respektovaným partnerem pro subjekty veřejného i soukromého sektoru v ČR i zahraničí,
- pravidelně, systematicky a srozumitelně informuje veřejnost o svém oboru činnosti a zajišťuje dostatečné povědomí veřejnosti o nízkoprahových sociálních službách,
- zastřešuje společné PR aktivity svých členů,
- aktivně prosazuje (lobbuje) zájmy oboru a svých členů,
- realizuje komplexní systém celokariérového vzdělávání v oboru,
- poskytuje informační a odborný poradenský servis poskytovatelům služeb,
- podílí se na výzkumu a vývoji zaměřeném na potřeby klientů, metody práce, evaluační systémy ad. a využívá přitom mezioborového přesahu,
- je platformou pro komunikaci napříč nízkoprahovými sociálními službami,
- vytváří sítě nebo aktivně vstupuje do sítí ve prospěch oboru, spolupracuje se zahraničními partnery svého typu,
- vytváří příležitosti pro vícezdrojové financování členů a mobilizuje další zdroje pro rozvoj služeb,
- je plně profesionálně vedenou organizací, která optimálně využívá vlastních zdrojů, zdrojů členů a zdrojů externích spolupracujících organizací a jednotlivců, je financován z členských příspěvků, veřejných a soukromých financí a prodeje svých služeb.
Celý strategický plán najdete zde.
|