Startuje první osvětová kampaň na podporu nízkoprahových klubů pro mládež v ČR
Praha, 27. 9. 2006 – Česká asociace streetwork zahajuje osvětovou kampaň na podporu nízkoprahových klubů pro mládež v České republice. Cílem kampaně je seznámit českou veřejnost s nízkoprahovými sociálními službami (nízkoprahové kluby a terénní sociální práce), které představují nové metody sociální práce s mládeží. Hlavním partnerem a sponzorem kampaně je Nadace Vodafone ČR. Patronem kampaně se stal televizní moderátor Pavel Anděl.
Osvětová kampaň potrvá od 16. října do 3. prosince a bude zahrnovat:
1. Sociální spoty
Spotová kampaň prezentující nízkoprahové kluby - Česká televize (16. října – 3. prosince 2006)
2. Turné pro Nízkoprahy
Benefiční tour hudebních skupin Tři sestry, Wohnout, Vypsaná fixa a Jaroslava Uhlíře s cílem podpořit nízkoprahové kluby a zvýšit povědomí veřejnosti o nich. Veškerý výtěžek z tour bude věnován nízkoprahovým klubům v příslušných regionech - Pardubice (27.10.), Havlíčkův Brod (28.10.) a Opava (3.11.).
3. Informační portál www.streetwork.cz
Portál představuje informační databázi nízkoprahových sociálních služeb, prostor pro odbornou diskusi a prezentaci klubové činnosti. Symbolem portálu je červenobílý bezpečný přechod pro dospívající.
4. Výroční cenu České asociace streetwork „Časovaná bota“ – 18.12.
Výroční cena za přínos v oblasti nízkoprahových služeb. Uděluje se ve dvou kategoriích – individuální (streetworker, pracovník klubu, atd.) a zařízení (zařízení provozující konkrétní nízkoprahovou sociální službu).
Více o jednotlivých částech kampaně v přiloženém press kitu.
Co jsou to nízkoprahové kluby?
Nízkoprahové kluby a terénní sociální práce rozvíjejí v ČR nové metody sociální pomoci, odlišné od klasického institucionálního modelu sociální práce. Často jsou mylně přiřazovány pouze do drogové problematiky, jejich záběr je však daleko širší - obsahují v sobě prvky sociální pomoci, prevence i volnočasových aktivit. Kluby nabízejí dětem a mládeži aktivní možnost vyžití volného času, poskytují bezpečný prostor pro seberealizaci a zmírňují případná rizika spojená s dospíváním. Nízkoprahovost je stěžejním principem těchto služeb. Pro pobyt v klubu není potřeba registrace nebo zaplacená vstupenka. Streetwork a nízkoprahové kluby vyplňují bílé místo v kontaktu společnosti s dospívajícími.
Hlavním partnerem a sponzorem osvětové kampaně je Nadace Vodafone ČR. Partnery kampaně jsou renomované nadace Nadace rozvoje občanské společnosti a Nadace VIA. „Podpora nízkoprahových klubů je jednou z priorit působení Nadace Vodafone ČR. V tomto roce podpoříme nízkoprahové kluby v rámci našeho grantového programu Vpoho částkou 8,5 miliónů korun,“ říká ředitelka Nadace Vodafone ČR Inge Kaškelyte.
Patronem kampaně je moderátor Pavel Anděl. Proč se tak rozhodl? „Současnost není nakloněna komunikaci mezi lidmi tou nejzákladnější formou rozhovorem nebo osobním kontaktem. Vzniká celá generace mladých, kteří jsou pohlceni touhle dobou a jen někteří si s tím dokáží poradit sami“, říká Pavel Anděl.
Kontakt pro média:
Česká asociace streetwork
Jiří Kocourek, Senovážné nám. 20, 110 00 Praha 1
GSM: +420 602 696 893, e-mail: kocourek@streetwork.cz, www.streetwork.cz
Nadace Vodafone ČR
Inga Kaškelyte, Vinohradská 167, 100 00 Praha 10
GSM: +420 775 012 710, e-mail: inga@nadacevodafone.cz, www.nadacevodafone.cz