Česká asociace streetwork o.s. ve spolupráci s Nadací Vodafone ČR Vás zvou na seminář "Preventivní témata v práci s klienty nízkoprahových programů". V rámci semináře dostanete základní návod pro práci s preventivními materiály (komixy) tak, aby Vám sloužily jako prostředek pro navázání hovoru na ožehavá témata spolu s klienty. Naučíte se vytvářet a pracovat na principech preventivních programů.
Dále budou v rámci semináře distribuovány preventivní materiály - plakáty, letáky a samolepky: 6x8 plakátů 6x300 skládaček 6x150 samolepek na zařízení/klub. Názvy šesti komiksů jsou „Pomóc, škola!!!“, „Kde je kámoš?“, „Mám průs…švih!“, „Tenkrát poprvé…“, „Neboj, dám si pozor!“ a „Jdi…do klubu!“.
Termíny seminářů:
18. 4. 2008 (10-16 hod.) - Brno klub Pavlač - seminář je PLNĚ OBSAZEN
24. 4. 2008 (10-16 hod.) - Praha klub Krok - seminář je PLNĚ OBSAZEN
Maximální počet účastníků pro jeden seminář 15 Brno a 20 Praha. Cena semináře: nečleni 100,- Kč pro členy ČAS 0,- Kč Přihlášky zasílejte elektronicky na asociace@streetwork.cz.
Seminář a výrobu materiálů podpořila Nadace Vodafone ČR..
Ani Lůca ani nikdo od nás nejsme proti komixu!!!! Moc se nám to líbí a těšíme se na ně a co z toho bude (tohle bylo třeba vyhodit na startu, aby nedošlo k nepochopení). Co mi leží na srdci:
1) že se s námi mohou bavit o sexu, drogách, škole, partě atd., tak to ví od začátku. Pak to vidí kolem sebe v praxi, když my jako „trubky“ pořád dokola směrem k nim posíláme jen "to svoje" = „ta jejich témata“. K tomu nám komix poslouží jako něco navíc a bude to zajímavé zpestření.
2) Napadlo mě, nemate nás (a kdoví koho ještě?!) ten komix? Mám pocit, že takhle tvrdě se u nás zakázky ze strany klientů formulují „2x za rok“ (víckrát, ale dost málo). Takové zakázky jsou z poradny. Zbylý čas v NZDM/SW je o daleko JEMNĚJŠÍCH zakázkách.
3) No, bylo by dobré učit lidi třeba tohle:
- v NZDM takhle hustá zakázka, jako je na komixu, je spíš nováčkův sen, je spíš akademická představa, je něco moc vzácného. Reálné zakázky v NZDM (=náš každodenní chleba) jsou jiné a práce s nimi je úplně jiná než s tím z komixu. S těmahle každodenníma se dá dělat třeba takto:
- učit pracovníky řemeslu, jak z triviálních řečí klientů „ladně najet“ na TA témata,
- učit pracovníky řemeslu, jak mluvit s klientem o TĚCH tématech tak, aby to bylo pro obě strany únosné (já dost pracuju + klient dost dostává) a nekončilo to oboustrannou otravou,
- učit pracovníky řemeslu, jak umět využívat sebemenší zmínku z toku řeči klienta k tomu abychom mohli zajet k tématu, které je naše doména,
- učit pracovníky řemeslu, jak tahle témata když už nepřijdou samy, tak jak je nadhodit (to je už podle mě místo pro časácký komix).