Oborový portál o nízkoprahových sociálních službách a zařízeních
 
.inzerce
05 | 03 | 18
Klub Beztíže
Kontaktní pracovník/ce
Klub Beztíže (nízkoprahový klub pro děti a mládež) při DDM Praha 3 - Ulita vypisuje výběrové řízení na pracovní pozici kontaktní pracovník/ice pro dět...
05 | 03 | 18
NZDM Futur
Kontaktní pracovník/ce

Organizace Šance pro Tebe, z.s. vypisuje výběrové řízení na pozici: Kontaktní pracovník s dětmi a mládeží v NZDM Futur 
Předpokládaný...
05 | 03 | 18
Terénní program pro rodiny
Sociální pracovník
Organizace Šance pro Tebe vypisuje výběrové řízení na pozici: Sociální pracovník pro práci s rodinou na Chrudimsku 

Předpokládaný nást...
05 | 03 | 18
Terénní program pro rodiny
Pedagogický pracovník v předškolce
Organizace Šance pro Tebe vypisuje výběrové řízení na pozici: Pedagogický pracovník v „předškolce“ pro sociálně znevýhodněné děti –...
05 | 03 | 18
Středisko Milíčův dům
Terénní sociální pracovník
Výběrové řízení na pozici Terénního sociálního pracovníka – Diakonie ČCE středisko Milíčův dům, Jaroměř

Náplň práce: 
...
Archiv >
 
 
 
HomeKlubyČlánkySeminář Preventivní témata

Další články klubu

28 | 03 | 08 Verze pro tisk

ČAS

Seminář Preventivní témata

Česká asociace streetwork o.s. ve spolupráci s Nadací Vodafone ČR Vás zvou na seminář "Preventivní témata v práci s klienty nízkoprahových programů". V rámci semináře dostanete základní návod pro práci s preventivními materiály (komixy) tak, aby Vám sloužily jako prostředek pro navázání hovoru na ožehavá témata spolu s klienty. Naučíte se vytvářet a pracovat na principech preventivních programů.

Dále budou v rámci semináře distribuovány preventivní materiály - plakáty, letáky a samolepky: 6x8 plakátů 6x300 skládaček 6x150 samolepek na zařízení/klub. Názvy šesti komiksů jsou „Pomóc, škola!!!“, „Kde je kámoš?“, „Mám průs…švih!“, „Tenkrát poprvé…“, „Neboj, dám si pozor!“ a „Jdi…do klubu!“.

Termíny seminářů:

  • 18. 4. 2008 (10-16 hod.) - Brno klub Pavlač - seminář je PLNĚ OBSAZEN
  • 24. 4. 2008 (10-16 hod.) - Praha klub Krok - seminář je PLNĚ OBSAZEN

Maximální počet účastníků pro jeden seminář 15 Brno a 20 Praha.
Cena semináře: nečleni 100,- Kč pro členy ČAS 0,- Kč
Přihlášky zasílejte elektronicky na asociace@streetwork.cz.

Seminář a výrobu materiálů podpořila Nadace Vodafone ČR..

Všechny letáky jako bannery naleznete zde.


Samolepka
Leták jako banner
Plakát



KOMENTÁŘE
Jméno Příspěvek

Martin Holiš KOMIXY:
ad hela a raca: Pravda. Tak to je fajn. Na jemnejsi veci by se komix asi delat nedal (sila komixu je ve zkratce a v prepisknuti).Ale nechtel bych i tak, aby tyhle jemnejsi veci zustaly nekde viset, jejich misto je asi jinde,  Michala ve vycviku KP.. My taky mame jeden komix, brzo ho zverejnime, tyka se koureni cigaret a je docela fajn, i kdyz provokativni a bez kontextu je skoro "zavadovy". Komixy (spis graficke romany) miluju! Takze sem rad ze jich tu budeme mit vic.

Raca KOMIX JE NADSÁZKA!:
Komix jako médium je ve své podstatě nadsázka. Je to zhuštěný příběh - taková moderně podaná pohádka.<br />
Při přípravě nebylo záměrem dávat rady a řešení, nebo popsat reálné situace. Záměrem je provokovat, dát prostor k diskuzi, povídání a následně pak třeba podat i informace. Nedokáži posoudit, jak se to povedlo, ale že se k tomu rozpoutala diskuze na portálu, tak je vidět, že to funguje.

Hela KLÍDEK:
Ahoj, nebylo smyslem komixů ukazovat hárdkorové situace jako náš denní chléb, ale spíš nějak vtipně a i trochu přehnaně ukázat na problematiku. Vždyť i vaše kampaň využívá ty hárdkorové příběhy dětí. Jde o to, aby to lidi zasáhlo. A o způsobu předávání informací bude seminář, kde určitě nebudeme podsouvat hárdkor. Hela

Martin Holiš HÁRDKÓR A SOFTKÓR:
Ani Lůca ani nikdo od nás nejsme proti komixu!!!! Moc se nám to líbí a těšíme se na ně a co z toho bude (tohle bylo třeba vyhodit na startu, aby nedošlo k nepochopení). Co mi leží na srdci:

1) že se s námi mohou bavit o sexu, drogách, škole, partě atd., tak to ví od začátku. Pak to vidí kolem sebe v praxi, když my jako „trubky“ pořád dokola směrem k nim posíláme jen "to svoje" = „ta jejich témata“. K tomu nám komix poslouží jako něco navíc a bude to zajímavé zpestření.

2) Napadlo mě, nemate nás (a kdoví koho ještě?!) ten komix? Mám pocit, že takhle tvrdě se u nás zakázky ze strany klientů formulují „2x za rok“ (víckrát, ale dost málo). Takové zakázky jsou z poradny. Zbylý čas v NZDM/SW je o daleko JEMNĚJŠÍCH zakázkách.

3) No, bylo by dobré učit lidi třeba tohle:
- v NZDM takhle hustá zakázka, jako je na komixu, je spíš nováčkův sen, je spíš akademická představa, je něco moc vzácného. Reálné zakázky v NZDM (=náš každodenní chleba) jsou jiné a práce s nimi je úplně jiná než s tím z komixu.  S těmahle každodenníma se dá dělat třeba takto:
- učit pracovníky řemeslu, jak z triviálních řečí klientů „ladně najet“ na TA témata,
- učit pracovníky řemeslu, jak mluvit s klientem o TĚCH tématech tak, aby to bylo pro obě strany únosné (já dost pracuju + klient dost dostává) a nekončilo to oboustrannou otravou,
- učit pracovníky řemeslu, jak umět využívat sebemenší zmínku z toku řeči klienta k tomu abychom mohli zajet k tématu, které je naše doména,
- učit pracovníky řemeslu, jak tahle témata když už nepřijdou samy, tak jak je nadhodit (to je už podle mě místo pro časácký komix).

Lůca IDEÁLNÍ KOMIX:
Komix na téma "Mám průs...švih" je trošku nereál..né že bysme tyhle věci neuměli nebo nedělali vůbec, ale obvyklá zakázka klientů takhle komplikovaná není - tato ukázka může vést k pocitu některých pracovníků, že to dělaj špatně, protože neřeší s klienty tyto věci, řešíme spíše "drobné" zakázky v běhu klubu, které ale dohromady utváří mozaiku práce s klientem...Navíc komixu podle mě chybí konec - nástřel toho, JAK pracovník klientovi může pomoci.

Přidejte svůj komentář (*):   
Jméno (*):
Email (*):
URL:
Kolik je dva plus tři? (**)
Předmět (*):
(*) povinné údaje
(**) kontrolní antispamová otázka
BB help BB code formátování - nápověda
Pozor! Čtěte! Pravidla diskuse na portálu StreetWork.cz
 
.Home .Odborná sekce .Fórum TP .Otázky a odpovědi .Fotogalerie .Odkazy .Partneři .Mapa portálu
.Metodika .ČAS .Členství v ČAS .Vzdělávání .Konference .Týden klubů .Cena . . .RSS kanál .Odběr novinek emailem | ČAS © 2006 - 2022 | portal@streetwork.cz