Oborový portál o nízkoprahových sociálních službách a zařízeních
 
.inzerce
05 | 03 | 18
Klub Beztíže
Kontaktní pracovník/ce
Klub Beztíže (nízkoprahový klub pro děti a mládež) při DDM Praha 3 - Ulita vypisuje výběrové řízení na pracovní pozici kontaktní pracovník/ice pro dět...
05 | 03 | 18
NZDM Futur
Kontaktní pracovník/ce

Organizace Šance pro Tebe, z.s. vypisuje výběrové řízení na pozici: Kontaktní pracovník s dětmi a mládeží v NZDM Futur 
Předpokládaný...
05 | 03 | 18
Terénní program pro rodiny
Sociální pracovník
Organizace Šance pro Tebe vypisuje výběrové řízení na pozici: Sociální pracovník pro práci s rodinou na Chrudimsku 

Předpokládaný nást...
05 | 03 | 18
Terénní program pro rodiny
Pedagogický pracovník v předškolce
Organizace Šance pro Tebe vypisuje výběrové řízení na pozici: Pedagogický pracovník v „předškolce“ pro sociálně znevýhodněné děti –...
05 | 03 | 18
Středisko Milíčův dům
Terénní sociální pracovník
Výběrové řízení na pozici Terénního sociálního pracovníka – Diakonie ČCE středisko Milíčův dům, Jaroměř

Náplň práce: 
...
Archiv >
 
 
 
HomeKlubyČlánkyKampaň nízkoprahových klubů - ohlédnutí

Další články klubu

02 | 03 | 07 Verze pro tisk

ČAS

Kampaň nízkoprahových klubů - ohlédnutí

 V loňském roce proběhla velká informační kampaň, která si kladla za cíl podpořit nízkoprahové kluby pro děti mládež. Hlavním organizátorem kampaně byla Česká asociace streetwork. V lednu jsme vás požádali o vaši zpětnou vazbu na tuto kampaň (formou dotazníku). Než-li na tomto místě představíme, jak vaše hodnocení informační kampaně dopadlo, přinášíme shrnutí událostí, které v rámci kampaně proběhly. 

Kampaň byla první co do velikosti a rozsahu, proto jsme zůstali na zemi a za hlavní cíl jsme si stanovili představení veřejnosti a zavedení pojmu nízkoprahový a vysvětlení principu nízkoprahovosti. Pří té příležitosti jsme chtěli poukazovat na hlavní omyly interpretace nízkoprahovosti (bezbariérovost-vozíčkáři atp.). Kampaň byla postavena na osvětových spotech, na vytvoření portálu streetwork.cz, na Turné pro nízkoprahy a na medializaci Výroční ceny Časované boty. Pro myšlenku kampaně se nám podařilo získat tři velké organizace – Nadaci Vodafone ČR, Nadaci rozvoje občanské společnosti a Nadaci VIA, bez jejichž rad, pomoci a financí by se kampaň nekonala. Patronem se stal televizní a rozhlasový moderátor Pavel Anděl. Kampaň odstartovala tiskovou konferencí a prvním ročníkem Streetwork Cupu 27. září. 2006.

Kampaň nízkoprahových klubů Spoty

Osvětové spoty neboli spoty obecně prospěšného sdělení byly natočeny dva. „Škola“ je určená především širší veřejnosti, naopak „Zkušebna“ je zaměřená na klienty. Spot „Škola“ vysílala Česká televize od 16.10. do 5.12. celkem 89x, z toho 45x v době mezi 18 a 22 hodinou na svých programech ČT1 i ČT2. Hudební televizní stanice Óčko uvedla oba spoty mezi 16.10. a 3.11. celkem 30x. Pražané se mohli se spoty setkat ve vybraných stanicích metra na obrazovkách Metrovision mezi 16.10. až 2.11. a to celkem 1296x. Spoty také uvedla kina sítě Multiplex Cinexpress. Autorem scénářů je Martin Charvát, režisérem je Jakub Kohák, vše namluvil Pavel Anděl, produkci zajistila společnost Stillking films a herci jsou návštěvníci klubu Vrtule.

Možnost připojit se

Každý klub měl možnost v době vysílání spotů dát svému okolí vědět, že je to právě jeho kampaň, která běží v televizi. Pro tuto příležitost jsme vytvořili bannery a fotosety, které jste mohli dát na své webovské stránky nebo poslat e-mailem atp.

Kampaň nízkoprahových klubů Portál streetwork.cz

Portál, jako vlastní médium oboru, vznikl především proto, aby vytvořil prostor pro odbornou diskusi, prezentoval klubovou činnost a všem zájemcům připravil na jednom místě všechny informace o streetworku a klubech. Návštěvník může na portálu najít kalendář akcí, inzerci, fotografie, mapu klubového pokrytí. Symbolem portálu se stal „bezpečný přechod pro dospívající“. V současnosti se návštěvnost pohybuje kolem půl milionu „kliknutí“ měsíčně, což představuje asi 450 unikátních návštěv denně.

Kampaň nízkoprahových klubů Turné pro nízkoprahy

Aby se kampaň posunula ještě více do regionů a ke konkrétním klubům, využili jsme nabídku na podporu hudebních skupin Tři sestry, Wohnout a Vypsaná fixa, účastnit se jejich koncertů. Vzniklo miniturné – Turné pro nízkoprahy. Akce umožnila prezentaci klubů ve svém regionu, prezentaci na místě konání. Kluby natočili vlastní, velmi zajímavé, klubové spoty, které se na koncertech pouštěly. Podstatnou myšlenkou Turné také bylo podpořit společné aktivity klubů, především v rámci tzv., regionálních skupin. Turné se účastnilo celkem 28 klubů. Součástí propagace byli sponzorované plakáty a informační letáky. Koncerty se konaly v Pardubicích (27.10.), v Havlíčkově Brodě (28.10) a Opavě (3.11.). Jako předkapely vystoupily formace z nízkoprahových klubů (skupiny Cigarette princess, Hatred, Autopilot). Velkým a příjemným překvapením byla vystoupení písničkáře Jaroslava Uhlíře, která vždy vytvořila úžasnou atmosféru. Tu si užilo celkem 5 850 diváků. Akce byla nejvíce medializovanou událostí v rámci kampaně. A to především díky regionálnímu tisku. Kluby, které se Turné účastnili, si mezi sebe rozdělily i čistý výtěžek koncertů, který činil 552 482 Kč.

Kampaň nízkoprahových klubů Výroční cena

Kampaň skončila vyhlášením držitelů Výroční ceny Časované boty za rok 2006 na tiskové konferenci 18.12. 2006. Na základě vašich nominací a rozhodnutí Rady ceny získali cenu v kategorii Nízkoprahový klub roku pracovníci nízkoprahového komunitního centra Diakonie Rokycany. V kategorii Osobnost roku byl oceněn Tomáš Brejcha ředitel programu Jihočeský streetwork. Dalšími nominovanými na Časovanou botu byli: Proxima sociale o.s. (komunitní centra Krok v Praze-Modřany a Jižní Pól v Praze-Jižní město), nízkoprahový klub PVC Blansko, nízkoprahový klub Likusák (Brno), Martin Holiš (nízkoprahový klub Likusák) a Jindřich Vobořil (Sdružení Podané ruce o.s.).

Kampaň nízkoprahových klubů Média

Během kampaně jsme zaregistrovali desítky článků a rozhovorů. Nejvíce informovalo zpravodajství a pořady Českého rozhlasu, dále regionální deníky, Mladá fronta DNES a rádio RockZone. Za zmínku rozhodně stojí i pořady odvysílané Českou televizí. Noc s Andělem byla celá věnována streetworku. Jako hosté zde byli Petr Klíma a Martin Holiš. Hudební stránku obstarala opavská skupina Autopilot. Skupina vyhrála soutěž nízkoprahových kapel o nejzajímavější demonahrávku. Hlavním a jediným porotcem byl Pavel Anděl. Další pořad ČT SuperPomeranč se natáčel v jihlavském Vrakbaru. Oba pořady jsou k dispozici v Kanceláři ČAS na DVD. ČT nás 2x pozvala do Dobrého rána, jednou zde odvysílala reportáž o streetworku. Samozřejmě přispělo i zpravodajství. Mezi nejzvláštnější média, která o nás informovala bych uvedl Marketing and media, Aha!, Dívka, Bravo, Katka, Popcorn, Květy, Zdravotnické noviny, Moje zdraví, Patriot, Žena-in nebo i-punk.

Nemáme možnost všechny pořady a články vlastnit, natož je prezentovat zde, takže přijměte alespoň drobný vzorek.

Věříme, že informační kampaň splnila svůj cíl. Děkujeme Nadaci Vodafone ČR jako hlavnímu partnerovi, Nadaci rozvoje občanské společnosti, Nadaci VIA i desítkám dalších organizací a jednotlivců, kteří pomohli vše uvést do chodu. Děkujeme za podporu z Evropského sociálního fondu, státního rozpočtu ČR a rozpočtu Hl. města Prahy. Děkujeme všem klubům, které se chopili příležitosti a zapojili se.

V letošním roce budeme pokračovat.

Za Českou asociaci streetwork
Jiří Kocourek

KOMENTÁŘE
Jméno Příspěvek
Jiří Kocourek Re: Gratuluju!
Martin Holis gratuluju!
Zobrazit vše
Přidejte svůj komentář (*):   
Jméno (*):
Email (*):
URL:
Kolik je dva plus tři? (**)
Předmět (*):
(*) povinné údaje
(**) kontrolní antispamová otázka
BB help BB code formátování - nápověda
Pozor! Čtěte! Pravidla diskuse na portálu StreetWork.cz
 
.Home .Odborná sekce .Fórum TP .Otázky a odpovědi .Fotogalerie .Odkazy .Partneři .Mapa portálu
.Metodika .ČAS .Členství v ČAS .Vzdělávání .Konference .Týden klubů .Cena . . .RSS kanál .Odběr novinek emailem | ČAS © 2006 - 2020 | portal@streetwork.cz