Oborový portál o nízkoprahových sociálních službách a zařízeních
 
.inzerce
05 | 03 | 18
Klub Beztíže
Kontaktní pracovník/ce
Klub Beztíže (nízkoprahový klub pro děti a mládež) při DDM Praha 3 - Ulita vypisuje výběrové řízení na pracovní pozici kontaktní pracovník/ice pro dět...
05 | 03 | 18
NZDM Futur
Kontaktní pracovník/ce

Organizace Šance pro Tebe, z.s. vypisuje výběrové řízení na pozici: Kontaktní pracovník s dětmi a mládeží v NZDM Futur 
Předpokládaný...
05 | 03 | 18
Terénní program pro rodiny
Sociální pracovník
Organizace Šance pro Tebe vypisuje výběrové řízení na pozici: Sociální pracovník pro práci s rodinou na Chrudimsku 

Předpokládaný nást...
05 | 03 | 18
Terénní program pro rodiny
Pedagogický pracovník v předškolce
Organizace Šance pro Tebe vypisuje výběrové řízení na pozici: Pedagogický pracovník v „předškolce“ pro sociálně znevýhodněné děti –...
05 | 03 | 18
Středisko Milíčův dům
Terénní sociální pracovník
Výběrové řízení na pozici Terénního sociálního pracovníka – Diakonie ČCE středisko Milíčův dům, Jaroměř

Náplň práce: 
...
Archiv >
 
 
 
Advertisement
HomeKlubyČlánkyJak vznikaly osvětové spoty

Další články klubu

20 | 10 | 06 Verze pro tisk

ČAS

Jak vznikaly osvětové spoty

Na obrazovce České televize nebo televize Óčko, případně v kině nebo v pražském metru jsou k vidění od 16. října osvětové spoty na podporu nízkoprahových klubů pro děti a mládež v ČR. Autorem storyboardů, tedy překreslené podoby scénáře, je Jaromír 99 alias Jaromír Švejdík autor komiksu Alois Nebel: Bílý Potok nebo storyboardů k filmům Samotáři, Děti duny, Jedna ruka netleská.

První spot se jmenuje Škola. Vidíme sled záběrů na činnosti, kterým se mohou návštěvníci nízkoprahových klubů věnovat. Vždy se jedná o typické představitele mládeže nízkoprahové kluby navštěvující: kluky i holky mezi 14 - 18 lety. Celý spot je vystaven na kontrastu jejich činnosti a titulku, který to komentuje jako by z pozice základní či střední školy. Poselství spotu je jasné - Nízkoprahový klub je bezpečný prostor po volný čas a nápady vašich dětí, i když to tak na první pohled nemusí vypadat.

Podívejte se na první storyboard:

 


Druhý spot – Zkušebna – se obrací spíše na návštěvníky klubů. Hlavní scénou je malá zkušebna hardcoreové kapely. Ve zkušebně to vypadá, jako ve zkušebně: je zaprášená, povalují se po ní nějaké hadry a součásti oblečení, na zemi spleť drátů a elektrických šňůr. Stará i novější komba naskládaná kam to jde. Sem tam nějaká plechovka či ulepená láhev. Jedna stěna je chabě odhlučněna starými slamníky, na dveřích jsou přibity polystyrénové desky. Bubeník má v kopáku nacpán pytel neurčitého vzezření. Kapela je zjevně mladistvá a řeže do toho jako o život. Kytarista vazbí, zpěvák chrčí, řve a sténá, aniž by mu bylo cokoli rozumět. Bubeník do toho mlátí s neuvěřitelnou vervou a basák se zmítá po místnosti a skáče do metrové výšky. Celé to zní asi jako když jede parní válec přes vlnitý plech.

Náhle se otevřou dveře. V nich stojí postarší muž, asi tak čtyřicet - padesát, vousatý, na nose má brýle. Mírně prošedivělý. Něco říká. Není ho vůbec slyšet, ostatně muzikanti ho zatím ještě nepostřehli. Muž znovu něco řekne, zase nic. Postoupí dále do místnosti. Kapela ho konečně zaregistruje a přestává hrát. Chvilka ticha.

Muž se otočí k basistovi a řekne: „ Nějak vám to vazbí!“ Přejde k mixáku, něco vypne a pobídne kapelu ať hraje. Muž vychází ze dveří, bubeník to odťuká a kapela zase začíná hrát. Titulek je výmluvný: „Jestli vám jinde nerozumí, my ano!“

A takhle vypadá druhý storyboard:

 


Myšlenku informovat veřejnost o existenci této sociální služby přivedla na svět Nadace VIA, která se svým projektem uspěla ve výběrovém řízení o vysílání obecně prospěšného sdělení. Finančně projekt podpořili Nadace Vodafone ČR, Nadace rozvoje občanské společnosti, Česká asociace streetwork a společnost Stillking Films, v jejíž produkci spoty vznikly.  

Nadace VIA oslovila režiséra Jakuba Koháka (mimo jiné několikanásobný držitel výroční hudební ceny Anděl), který je znám svým vstřícným přístupem k sociální reklamě. Spoty vznikly pod jeho režijním vedením, v produkci Michala Berky a dle scénáře Martina Charváta, známého kreativce z reklamní agentury MARK BBDO. Spoty namluvil Pavel Anděl.

Jak dopadlo natáčení a zda se storyboardy podařilo věrně přenést na obrazovku, se můžete přesvědčít tady.

--jk --


KOMENTÁŘE
Jméno Příspěvek
Přidejte svůj komentář (*):   
Jméno (*):
Email (*):
URL:
Kolik je dva plus tři? (**)
Předmět (*):
(*) povinné údaje
(**) kontrolní antispamová otázka
BB help BB code formátování - nápověda
Pozor! Čtěte! Pravidla diskuse na portálu StreetWork.cz
 
.Home .Odborná sekce .Fórum TP .Otázky a odpovědi .Fotogalerie .Odkazy .Partneři .Mapa portálu
.Metodika .ČAS .Členství v ČAS .Vzdělávání .Konference .Týden klubů .Cena . . .RSS kanál .Odběr novinek emailem | ČAS © 2006 - 2020 | portal@streetwork.cz