Oborový portál o nízkoprahových sociálních službách a zařízeních
 
.inzerce
05 | 03 | 18
Klub Beztíže
Kontaktní pracovník/ce
Klub Beztíže (nízkoprahový klub pro děti a mládež) při DDM Praha 3 - Ulita vypisuje výběrové řízení na pracovní pozici kontaktní pracovník/ice pro dět...
05 | 03 | 18
NZDM Futur
Kontaktní pracovník/ce

Organizace Šance pro Tebe, z.s. vypisuje výběrové řízení na pozici: Kontaktní pracovník s dětmi a mládeží v NZDM Futur 
Předpokládaný...
05 | 03 | 18
Terénní program pro rodiny
Sociální pracovník
Organizace Šance pro Tebe vypisuje výběrové řízení na pozici: Sociální pracovník pro práci s rodinou na Chrudimsku 

Předpokládaný nást...
05 | 03 | 18
Terénní program pro rodiny
Pedagogický pracovník v předškolce
Organizace Šance pro Tebe vypisuje výběrové řízení na pozici: Pedagogický pracovník v „předškolce“ pro sociálně znevýhodněné děti –...
05 | 03 | 18
Středisko Milíčův dům
Terénní sociální pracovník
Výběrové řízení na pozici Terénního sociálního pracovníka – Diakonie ČCE středisko Milíčův dům, Jaroměř

Náplň práce: 
...
Archiv >
 
 
 
Advertisement
HomeKlubyČlánkySpoty ukazují děti ovlivněné televizí

Další články klubu

07 | 09 | 11 Verze pro tisk

StreetWork.cz

Spoty ukazují děti ovlivněné televizí

Smyslem televizní kampaně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání je posílení rodičovské zodpovědnosti za výběr mediálních obsahů, konzumovaných dětským divákem. Spoty jsou vysílány od září 2011 v České televizi, na Nově, Primě a Televizi Barrandov. Kampaň je součástí dlouhodobé snahy Rady zvyšovat úroveň mediální gramotnosti v České republice.

Oslava poty vznikly za podpory evropského fondu Phare v roce 2007 v Rumunsku. Byly reakcí tamní vysílací Rady na alarmující výsledky sociálních průzkumů, podle nichž rumunské děti tráví více času před televizí, než ve škole, a to většinou bez rodičovského dohledu.

Situace v České republice není v tomto směru o mnoho lepší. Podle sociologických výzkumů z posledních let má téměř polovina českých dětí ve věku 4-14 let televizor ve svém pokoji, a každý druhý rodič přiznává, že se nezajímá o to, jaké pořady jeho dítě v televizi sleduje. Vliv televize dnes zasahuje ve velké míře prakticky celou populaci, ovlivňuje lidskou psychiku a sociální chování, přičemž právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních vzorců chování.

Rada se proto rozhodla zakoupit vysílací práva na rumunské spoty, textově je adaptovala na české prostředí a díky vstřícnému přístupu všech provozovatelů celoplošného televizního vysílání má možnost oslovit nejširší diváckou veřejnost sdělením, že nakonec je to vždy rodič, který drží v ruce televizní ovladač. Přesněji řečeno - měl by být!

Spoty, které vám zde představujeme, mají názvy Půlnoc, Oslava, Metro a zobrazují někdy až šokující projevy dětí, inspirované sledováním nevhodných televizních pořadů. V zemi svého vzniku měly spoty značný dopad na diváckou veřejnost. Rada je přesvědčena, že v České republice má kampaň stejnou potřebnost, a že zde bude mít rovněž stejně účinný zásah a široký ohlas.

Podívejte se na spoty:

 

KOMENTÁŘE
Jméno Příspěvek
Míša souhlas

Martin STREDOVEK:
Prijde mi smesne poukazovat na fakt negativniho ovlivnovani deti televizi, kdyz posledni generace kterou TV vychovala byli....my smile . Nezda se vam ze je spis vychovava absolutne neregulovany pristup na net? Mimochodem jsme (CR) v celoevropskem srovnani zemi, co se tyce rodicovske kontroly internetu, posledni.

Robert Spot - nápad
Zobrazit vše
Přidejte svůj komentář (*):   
Jméno (*):
Email (*):
URL:
Kolik je dva plus tři? (**)
Předmět (*):
(*) povinné údaje
(**) kontrolní antispamová otázka
BB help BB code formátování - nápověda
Pozor! Čtěte! Pravidla diskuse na portálu StreetWork.cz
 
.Home .Odborná sekce .Fórum TP .Otázky a odpovědi .Fotogalerie .Odkazy .Partneři .Mapa portálu
.Metodika .ČAS .Členství v ČAS .Vzdělávání .Konference .Týden klubů .Cena . . .RSS kanál .Odběr novinek emailem | ČAS © 2006 - 2020 | portal@streetwork.cz