Oborový portál o nízkoprahových sociálních službách a zařízeních
 
.inzerce
05 | 03 | 18
Klub Beztíže
Kontaktní pracovník/ce
Klub Beztíže (nízkoprahový klub pro děti a mládež) při DDM Praha 3 - Ulita vypisuje výběrové řízení na pracovní pozici kontaktní pracovník/ice pro dět...
05 | 03 | 18
NZDM Futur
Kontaktní pracovník/ce

Organizace Šance pro Tebe, z.s. vypisuje výběrové řízení na pozici: Kontaktní pracovník s dětmi a mládeží v NZDM Futur 
Předpokládaný...
05 | 03 | 18
Terénní program pro rodiny
Sociální pracovník
Organizace Šance pro Tebe vypisuje výběrové řízení na pozici: Sociální pracovník pro práci s rodinou na Chrudimsku 

Předpokládaný nást...
05 | 03 | 18
Terénní program pro rodiny
Pedagogický pracovník v předškolce
Organizace Šance pro Tebe vypisuje výběrové řízení na pozici: Pedagogický pracovník v „předškolce“ pro sociálně znevýhodněné děti –...
05 | 03 | 18
Středisko Milíčův dům
Terénní sociální pracovník
Výběrové řízení na pozici Terénního sociálního pracovníka – Diakonie ČCE středisko Milíčův dům, Jaroměř

Náplň práce: 
...
Archiv >
 
 
 
Advertisement
HomeKlubyČlánkyVagony proti drogám za miliony kraje

Další články klubu

09 | 06 | 11 Verze pro tisk

StreetWork.cz

Vagony proti drogám za miliony kraje

Výběr z tisku: Do středních Čech vyjel kontroverzní vlak, který má děti odradit od drog. Kraj dal na projekt 15 milionů. Odborníci tvrdí, že je to k ničemu. Hádkou mezi autorem a provozovatelem takzvaného protidrogového vlaku začala jeho třetí pouť Středočeským krajem. Pavel Tůma se snažil řediteli Nadačního fondu Český vlak Tomáši Bartošovi vysvětlit, že projekt Revolution Train v podobě, v jaké je, nesmí na koleje.

„Zmršili jste můj projekt, takto vůbec nefunguje, nikoho od drog neodradí,“ vysvětloval Tůma Bartošovi ve vagonu plném žáků jedné z rakovnických základních škol. Bartoš měl co dělat, aby nazlobeného bývalého spolupracovníka uklidnil. „Nechte toho, nebo zavolám policii,“ řekl dokonce. Vzápětí si však zřejmě uvědomil, že tím by situaci ještě vyostřil, a rychle hrozbu zamluvil. Cesta protidrogového vlaku, který po Rakovníku zastaví v Novém Strašecí, Slaném a Čáslavi, tedy začala stejně kontroverzně, jako je sporný podle mnoha odborníků celý tento projekt, jenž žije jen díky patnácti milionům z rozpočtu Středočeského kraje.

Nedostatky nebezpečné pro děti? Osobní spory, reaguje kraj

„Vyzýval jsem pana hejtmana Ratha, aby Revolution Train zastavil, protože obsahuje hrubé nedostatky, které ohrožují bezpečnost dětí a zároveň znehodnocují mé autorské dílo,“ řekl Tůma MF DNES. Podle něj ve vlaku chybějí bezpečnostní, únikové dveře, není v pořádku vzduchotechnika a spokojený není ani se zpracováním dekorací a podlah. Středočeský kraj projektu, který je podle lékařů z adiktologického centra Univerzity Karlovy překonaný o třicet let, za poslední dva roky poskytl finanční dotaci patnáct milionů korun. Kraj podle mluvčí Berill Maschekové peněz nelituje. „O zastavení projektu v tuto chvíli neuvažujeme, nevidíme k tomu důvod. Celá tato záležitost je pouze osobním sporem mezi pány Tůmou a Bartošem,“ řekla Mascheková.

Účet za 15 milionů? Prázdná místnost a věci ze smetiště

foto: www.revolutiontrain.comMF DNES se včera na vlastní oči jela přesvědčit do Rakovníku, jak autoři protidrogového vlaku naložili s patnáctimiliony od kraje. Výsledek je minimálně rozpačitý. K původně dvěma multimediálním vagonům přibyl třetí, ve kterém je jakási policejní cela s nápisy v azbuce, policejní vyšetřovna s jedním stolem a vitrínou a „feťácké doupě“.

Ředitel protidrogového vlaku Tomáš Bartoš tvrdí, že proinvestované peníze v projektu laik nepozná. „On si kdekdo myslí, že tomu rozumí, ale ty obklady, elektriky a všechno kolem stojí hodně peněz,“ ukázal na světlé obklady stěn a linoleumna podlaze. Do detailnějšího výkladu se mu však nechtělo.

Dokončený není ani první vagon, který šéfové Nadačního fondu Český vlak, tehdy ještě s Tůmou v týmu, novinářům ukázali před pěti lety. Chybí v něm ovládací konzole, aby návštěvníci vlaku mohli rozhodnout, jak se má vyvíjet příběh promítaný na úvod „prevenčně-represivního protidrogového programu“. „Ty koupíme, až bude celý vlak hotový, pořád jsme ve zkušební fázi. Navíc kdybychom je dětem dali do rukou, hrály by si s nimi a neposlouchaly by výklad,“ vysvětloval Bartoš kostrbatě.

Děti: Smrdí to tam

Krajská mluvčí Berill Mascheková tvrdí, že s vlakem je vše v pořádku. „Autoři projektu doložili řádné vyúčtování za rok 2010, předloží ho i v roce 2011,“ reagovala na dotazy MF DNES. Žádné nesrovnalosti podle ní nenašla ani kontrola vyslaná krajem po sérii článků MF DNES o projektu letos v únoru. A co si z vlaku odnesly rakovnické děti? „Smrdí to tam,“ řekl jedenáctiletý Lukáš. Drogy ho prý nezajímaly, ale film o dealerech, který ve vlaku promítají, se mu líbil.

Velká vlaková loupež? Vagony proti drogám za miliony kraje, 8. 6. 2011, Mladá fronta DNES, Pavel Eichler

 

KOMENTÁŘE
Jméno Příspěvek
Martin Holiš nedusledny distanc
Aleš Herzog retro
Martin Holis jak to tedy je?
Tomáš Žák vlak versus služby
Zobrazit vše
Přidejte svůj komentář (*):   
Jméno (*):
Email (*):
URL:
Kolik je dva plus tři? (**)
Předmět (*):
(*) povinné údaje
(**) kontrolní antispamová otázka
BB help BB code formátování - nápověda
Pozor! Čtěte! Pravidla diskuse na portálu StreetWork.cz
 
.Home .Odborná sekce .Fórum TP .Otázky a odpovědi .Fotogalerie .Odkazy .Partneři .Mapa portálu
.Metodika .ČAS .Členství v ČAS .Vzdělávání .Konference .Týden klubů .Cena . . .RSS kanál .Odběr novinek emailem | ČAS © 2006 - 2020 | portal@streetwork.cz