Nejste přihlášeni
Stránky 1
Dobrý den,
začala jsem pracovat jako sociální pracovnice v NZDM v Ústeckém kraji a tápu v oblasti vykazování, repsektive setkávám se s ním poprvé. V systému zaškrtáváme činnost kterou poskytujeme( dle zákona o soc. službách) a následně výkony. Výkony k činnosti přiřazují nevím podle čeho.
Například dnešní zápis od PSS:
Evžen mi dnes chtěl pomoci s přípravou dřeva a zátopem. Vysvětlila jsem mu jak na to a dohlížela na něj. Poučila jsem ho o bezpečnosti (práce s ohněm, práce se sekyrou). Zatopil a vyskládal dřevo. Říkal, že doma krbovky nemají, mají prý kotel, ale s tátou občas taky zatápí. Šlo mu to dobře, věděl jak se zatápí. Dřevo vyrovnal velmi rychle a dobře. Pak se šel věnovat volnočasovým aktivitám (malování podle předlohy z počítače...)
PSS vykázala: Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,Kontaktní práce,Informační servis,Sociálně terapeutické činnosti,Kontaktní práce,Situační intervence
Moje otázky:
1) LZE VYKÁZAT TOLIK ČINNOSTÍ A VÝKONŮ NA JEDNU SITUACI
2) V PŘÍPADĚ, ŽE BY TO BYLO VYKÁZÁNO TAKTO, JAKÝ POČET INTERVENCÍ BY VYKÁZALA (ONA SAMA UVEDLA 1 INTERVENCE) Já se domnívám, že vykazují špatně.
A ještě dotaz:
mám problém s pojmem kontakt- lze ho chápat jako pobyt klienta na klubu a zároveň běžný rozhovor, oslovení?
Offline
Dobrý den,
1. potřebujete metodické vedení
2. intervence. 30 min. (přímá: celých 30 min. kdy se věnujete klientovi, nepřímá: v rámci 30 min. je práce s klientem, příprava, zaznamenávání, intervize atd.)
Evžen:
Nepříznivá situace uživatele:
Evžen mi dnes chtěl pomoci s přípravou dřeva a zátopem ale neuměl to.
Zásah pracovnice/ka:
Vysvětlila jsem mu jak na to a dohlížela na něj. Poučila jsem ho o bezpečnosti (práce s ohněm, práce se sekyrou).
Přínos pro uživatele:
Zatopil a vyskládal dřevo. Šlo mu to dobře, dozvěděl se jak se zatápí. Dřevo vyrovnal velmi rychle a dobře.
Vykazování: jedná se o Informační servis nebo Situační intervence. Zvolte výkon který má větší důležitost (např. Když s klientem na jednom tématu pracujete formou info.servisů, poradenství, atd. je vhodné to vykázat jako IP). Nezapomeňte v tomto případě na revize.
1 intervence (30 min.) = 1 výkon
Kontakt = kontaktní práce (10 min.)
Hodně zdaru
HRob
Offline
Já nevím ta nepříznivá sociální situace asi nebude, že Evžen neumí zatápět v kamnech. Podle § 4 zákona se nepříznivou sociální situací pro účely poskytování sociální služby rozumí "oslabení nebo ztráta schopnosti z důvodu [...] pro krizovou sociální situaci, životní návyky a způsob života vedoucí ke konfliktu se společností, sociálně znevýhodňující prostředí, ohrožení práv a zájmů trestnou činností jiné fyzické osoby nebo z jiných závažných důvodů řešit vzniklou situaci tak, aby toto řešení podporovalo sociální začlenění a ochranu před sociálním vyloučením". Já bych to, že neumí zatopit v kamnech, když doma mají kotel, jako nepříznivou sociální situaci neviděl. Moc si nedovedou představit v jaké sitaci Evžen je, to lépe posoudíte vy v rámci kontaktů s ním, ale ta nepříznivá situace by měla nasedat na dikci § 4 ZSS.
Offline
Ahoj,
Nabízím jednoduchý návod jak si poradit s intervencí (co má obsahovat, jak je možné ji zaznamenat). Intervence Evžena je příklad. Nepříznivou situaci uživatele Evžena, musí posoudit pracovník/ce. Může mít například problém manipulovat s polenem a jde o psychický problém neumožňující využívání služby, nebo může jít o „podporu sociálního začlenění a ochranu před sociálním vyloučením" z důvodu „krizové sociální situace“, protože nemají na plyn a hrozí umrznutí, nebo „sociálně znevýhodňující prostředí“, protože si doma v takové zimě nemůže např. učit nebo pozvat partnerku. Učit klienty topit ve vlastních kamnech mi příjde přínosnější, než vykazování volnočasových aktivit v NZDM jako intervence „nakládání s volným časem“ apod. Držím palce Evženovi i pracovnici.
Offline
A poradíte mi ještě. Existuje nějaká příručka, manuál nebo nějaká metodika k vykazování (krom pojmosloví nzdm, to už mám stažené)? Díky
Offline
1. potřebujete metodické vedení
2. intervence. 30 min. (přímá: celých 30 min. kdy se věnujete klientovi, nepřímá: v rámci 30 min. je práce s klientem, příprava, zaznamenávání, intervize atd.)
Nepříznivá situace uživatele:
Zásah pracovnice/ka:
Přínos pro uživatele:
Hodně zdaru
HRob
Offline
Stránky 1