Nejste přihlášeni
Stránky 1
Resortistimus vs. meziborovost.
Že NZDM kvůli penězům skončili pod MPSV je jedna věc.
Na druhou stranu: neměli bychom si právě v téhle situaci připomínat, že chceme-li efektivně pracovat s našimi klienty, je naše práce ve svojí podstatě mezioborová?
Že sociální práce je při kontaktu s 18letejma týpkama fajn, ale při práci s 8ti letým kloučkem to chce taky kus pedagogiky? A v poradenství zase základy psychologie, a někdy zase zdravovědy?
Hledáme-li metodické zdroje pro práci s klienty v rozmezí 6-26 let, pak se mi zdá, že má pedagogika stejný význam jako sociální práce.
Jaký na to máte názor? A co názor čAS?
Offline
Můj osobní názor, popořádku:
1) "skončili jsme pod MPSV kvůli penězům": a) Kdo chce, může se svým programem (NZDM) skončit taky jinde - např. MŠMT anebo se pokusit o "třetí cestu", anebo cestu "nula", coz je zavreni a rozhodnuti jit delat praci kde citime smysl. Jenže to bude vyžadovat úplně jiný typ práce, jiný typ organizace celého programu, jiné požadavky na pracovníky, jinou strukturu nabídky programu, jiné cíle a jiné kritéria vykazování výsledků práce. Vsechno bude radikalne jinak. b) Nemyslím si, že ze strany státu je snaha nějakým způsobem si zpřehlednit pole jím podporovaných aktivit zlá. Připadá mi to logické, aby se snažily organizace ztransparentnit svou činnost ve smyslu kdo jsme, co delame a proc. Statu ted odpadne i ta vec, kdy organizace psaly projekty kamkoliv a nacokoliv, vzdy ale s cilem prizpusobit sve sebepojeti prave podle pozadavku vypisovaneho grantoveho kola. (Taky sypu popel na svou hlavu...). c) My tam skoncili zamerne vlastni nekolikaletou a docela jednoznacne nasmerovanou aktivitou (Standardy NZDM, Pojmoslovi, socialni prace,..) - me to prijde logicke dosazeni dlouhodobeho cile.
2) "pedagogika, psychologie, zdravoveda" - tak to je jasne. Dal bych tam i veci jako uklizecka, PR a FR diletant, projektovy manager, udrzbar, nakupci, zavoznik, ekonom, mamka+tatka a kamos. Asi je to usmevne, ale tak to prozatim je. Podstatnejsi nez se bavit o tom co vsechno nase prace obsahuje TAKY, tak bych se bavil co nase prace obsahuje ZEJMENA. A to si myslim ze je socialni prace. Tohle je VYCHODISKO a takovy hlavni kompas, ktery ma ukazovat smer abychom nenajeli....treba do DDM, do vymenneho programu, do kostela, do klubovny a ja nevim do ceho. To ze to sebou prinasi i tahle "silena" a na nase sluzby tezce naroubovatelna uskali ve forme planu, cilu, revizi, je vec jina. Apropos: to ze se do nasi prace prosadil model krasne uplatnitelny ve face to face poradenske praxi s klientelou co ma jasnou zakazku, tak to neni bolave misto jen nas. Ale to jsem jinde.
Offline
Martine, souhlasím s Tebou, bavme se o tom ZEJMÉNA. Zajímalo by mě: z jakých důvodů je podle Tebe východisko a hlavní kompas ta sociální práce?
A co třeba sociální pedagogika?
Poznámka na okraj: DDMka nechme být. V DDM můžeš dělat ledacos, záleží na místní organizaci, komunikaci se zřizovatelem, lokalitě. Z hlavičky organizace se min. v tomhle případě nevyplatí odvozovat koncepci a metodiku konkrétního klubu. Viz náš blok na konferenci, "Otevřené kluby při DDM a nízkoprahový přístup".
Offline
Nechci bejt potměpich, M. sorry. Jáse se cejtím z velké části vychovatel a v podstatě soc. práci používám jako prostředek k výchově (intervence, poradenství a tak) aby z toho kluka ušatýho prostě něco bylo.
Offline
Stránky 1