Diskuzní fórum České asociace streetwork

Oborový portál o nízkoprahových socialních službách a zařízeních StreetWork.cz

Nejste přihlášeni

#1 2007-06-01 19:09:27

Honza K.
Člen
Místo: Klub Beztíže
Registrován: 2007-06-01
Příspěvky: 0
Web

Re: Jak jsme na tom se specf. sociálními dovednostmi pro práci s klientem?

Kolik z nás umí vést produktivní rozhovor s klientem, poskytovat poradenství, otevírat s ním osobní témata? Bavit se s ním profesionálně o složitých vztazích v rodině, preventivně intervenovat v rizikovém chování, a taky nezprudit?

Všimnul jsem si, že o těchto „komunikačních dovednostech“ se takřka nemluví. Na školeních čAS jen minimálně, na webu skoro vůbec, na konferenci jsem nezaslechl. Mají to teda všichni tak na háku, nebo je to slepá skvrna oboru?

O to více se mluví o lejstrech, manuálech. Nejsou všechny ty berličky pro práci s klientem, které se objevují, určitým projevem bezradnosti, nejistot a úzkostí z těhlech situací? Ty různé dotazníky, ritualizované individuální plány apod.?
Co se radši naučit kouzlit, než si pořizovat kouzelná lejstra?

A jinak: Jak kluby při vzdělávání svých pracovníků rozvíjejí tuhle část jejich profesních dovedností, tyhle soft-skills?
Můžem si tu taky dávat tipy na vzdělávání, příklady dobré vzdělávací praxe v téhle oblasti. Náměty pro vzdělávání čASu.

Offline

#2 2007-06-05 09:46:11

Martin Holiš
Člen
Registrován: 2007-06-03
Příspěvky: 6

Re: Jak jsme na tom se specf. sociálními dovednostmi pro práci s klientem?

Ahoj, no nejspis hned zopakuju to, ze je fakt ze ted zijeme hodne papiry - ktere jsme nemeli. Byly tim urcite na CHVILI  zatlaceny tyhle daleko podstatnejsi veci, jako je porozumeni situaci klienta a pak taky intervence - pomoci specifickych technik. Tyhle techniky se vyucuji na kurzech CAS - dela to Martin Vetrovec, motivacni rozhovory. jenze je to jedno z mnoha temat kurzu. Vice je treba se mu venovat bud samostudiem - kniha Miller+Rolnick: Motivacni rozhovory, anebo se vydat na dlouhodoby vycvik MOtivacni rozhovory Basic, Focus a Special, delaji to www.podaneruce.cz Taky vam muzou tyhle kurzy usit na miru - objednate si je treba 4 kluby, slozite se na ne a oni dojedou a budou vas to ucit. Taky jsou dobre Poradenske dovednosti I - IV, na stejne adrese. Za nas: po CASackem kurzu pro pracovniky v nizkoprahovych sluzbach je tohle PRVNI vec kterou pracovnici MUSI absolvovat!!! Je to zaklad. A k otazce kolik to zvlada lidi? Moc ne, je to skoda...ale i vyzva

Offline

#3 2007-07-06 07:55:05

Honza K.
Člen
Místo: Klub Beztíže
Registrován: 2007-06-01
Příspěvky: 0
Web

Re: Jak jsme na tom se specf. sociálními dovednostmi pro práci s klientem?

Díky. Sháním teď tu knížku.
Je tu celkem mrtvo, tak přidám něco za nás. Osvědčily se nám dvě věci: nácviky modelových situací (formou hraní rolí, mimojiné jako způsob, jak se zacvičovat na nové manuály) a spolupráce s lektorkou / trenérkou VTI (videotréninku interakcí, http://www.spin-vti.cz/metod.html).

Slyšeli jste někdo ještě o jiných školeních, tréninzích, které se používají v dalších klubech?

Offline

Zápatí

Technologie FluxBB | CZ a SK