Diskuzní fórum České asociace streetwork

Oborový portál o nízkoprahových socialních službách a zařízeních StreetWork.cz

Nejste přihlášeni

#1 2013-05-03 11:07:02

Bohunka
Člen
Registrován: 2012-05-11
Příspěvky: 1

Poskytování služeb zájemci o službu

Dobrý den,

ráda bych se inspirovala tím, jak to chodí u Vás v NZDM se zájemci o službu. Konkrétně by mě zajímalo, zda zájemci poskytujete služby ještě před uzavřením smlouvy.

Jde mi o to, zda při prvním setkání hned předáte veškeré info o službě a zájemce se hned rozhoduje o tom, že službu chce využít a uzavírá smlouvu.  Hned se tak stane uživatelem služby a může využívat, co je libo. Podle zákona o soc. službách by to tak mělo být.

Jenže v praxi se mi často stává, že k tomu, abych seznámila třeba 11letého zájemce s tím vším, s čím seznámen má dle zákona býti a ještě „zažil“, co služba nabízí, potřebuji dvě, tři, čtyři setkání. Během nich se zájemce účastní třeba programu na klubu, hovoří s pracovníky, postupně se objevují (nebo neobjevují) témata, se kterými by mu mohla služba pomoci. Zájemce se pak rozhoduje o tom, zda služba je to, co by chtěl využívat.  Pokud ano, je proces završený uzavřením smlouvy, kde si uživatel stanoví už konkrétněji, jak službu chce využívat, na čem budeme pracovat, v čem mu můžeme být prospěšní. Uživatel má vhodné podmínky pro to, aby pochopil význam a principy služby a zvážil, zda jí chce využívat. Ale využívá služby ještě před uzavřením smlouvy a dochází k porušování zákona.

Další otázkou je pro mě zaznamenávání takových poskytnutých služeb do evidence/karty klienta.

Budu ráda za všechny informace z Vaší praxe.

Bohunka Anlaufová, NZDM Bedna, Ponton o.s.

Upravil Bohunka (2013-05-10 14:55:45)

Offline

#2 2013-06-16 16:16:56

Hela
Člen
Místo: Blansko
Registrován: 2005-05-18
Příspěvky: 14
Web

Re: Poskytování služeb zájemci o službu

Zdravím,
pokusím se krátce a prakticky odpovědět. Napadají mě dva způsoby, jak by se váš dotaz dal řešit.
Některá zařízení to dělají tak, že se zájemcem uzavírají dohodu ihned, nebo při druhém setkání, právě proto, aby následně neměli problém s tím, že jim budou do NZDM chodit zájemci a využívat služby.
Tento způsob nemusí být tak náročný, informační zátěž se dá odlehčit letáčky, kde budou informace sepsané, se zajímavými a názornými nástěnkami v klubu, ale zejména v dohodě může být stanoven tzv. minimální (adaptační) cíl. Minimální cíl může být formulován tak, že zájemce souhlasí s tím, že bude oslovován pracovníky na další rozhovory, bude mu nabízeno spektrum služeb a témat, které NZDM nabízí a také že souhlasí s vymezenými právy a povinnostmi. Tak si pracovníci připarvují půdu pro další jednání a plánování služby pro uživatele.
Druhý způsob, který zařízení dělají je prostě ten, že mají stanovenou max. dobu, do které se zájemcem dohodu musí uzavřít (např. jak píšete 3-4 setkání) a do té doby zájemnce může chodit jen na jednání s pracovníkem. Nemůže využívat nic. A v okamžiku, kdy by chtěl, kdy by ho přestalo bavit se s pracovníkem o službě, je to legitimní důvod a správný čas pro to, uzavřít dohodu. Nebo když zájemnce přichází rovnou s něčím co chce řešit...pokud to není akutní krize, můžeme nejprve uzavřít dohodu  a tím pádem stanovit vzájemné uspořádání při práci, nebo jí můžeme uzavřít až po výkonu.

Co se týče evidence, výkony poskytnuté zájemcům, kromě jednání a prvního kontaktu, si můžete sice zapisovat, ale v praxi je nikde nevykážete.

Pokud bych měla říct, jak to děláme u nás (NZDM PVC Blansko), tak uzavíráme dohodu při prvním kontaktu, výjimečně při druhém (pokud při prvním se to z důvodu zájemce nestačí udělat).
Snad jsem alespoň trochu pomohla, pokud byste měla zájem, klidně se ptejte dál, nebo napište na email: nzdm.blansko@podaneruce.cz

Hezký den
Helena Kotová

Offline

#3 2015-11-18 22:06:27

adelazitkova
Člen
Registrován: 2015-11-18
Příspěvky: 3

Re: Poskytování služeb zájemci o službu

Hela: v NZDM pracuji krátce a mám problémy s vykazováním, popravdě se v něm velmi motám. Zeptám se proto možná hloupě, ale to znamená, že u zájemce nelze vykázat výkony?

Offline

#4 2015-12-02 22:27:03

HRob
Člen
Registrován: 2007-06-06
Příspěvky: 8

Re: Poskytování služeb zájemci o službu

Jak byste legálně někomu předala např. Mobil, když by nevěděl za kolik je, k čemu se může a nemůže používat, jak může od smlouvy odstoupit, atd.
Bez uzavření dohody (smlouvy) nemůžete vykazovat, že klient mobil užívá.

Hořava Robert

Offline

Zápatí

Technologie FluxBB | CZ a SK