Nejste přihlášeni
Ahoj vytvořila jsem nějakou kostru pro práci s Facebookem, tak zasílám pro inspiraci. Za případné podněty budu ráda. Díky Mirka, wu-wej Kyjov
Bohužel jsem měla i fotky jak nastavení a vše vypadá, ale nejdou sem dát, tak pokud budete chtít zašlu emailem.
Sociální sítě
Z důvodu rozšíření internetových sociálních síti mezi naši cílovou skupinu, byl založen Facebook naší organizace. Na facebooku podáváme informace o dění na klubu a následné pozvánky.
Manuál práce na Facebooku.
Jak dodržet anonymitu na facebooku?
V základním nastavení profilové stránky klubu jde zabezpečit, aby nedošlo k porušení anonymity klientů ze strany veřejnosti.
Nastavení soukromí
Vlastní nastavení
– nastavíme u sdílení možnost s názvem „Jenom já“ ( u těch údajů, které nechceme zveřejnit)
- U údajů, které chceme sdílet s klienty nastavíme možnost „pouze přátelé“
- Kontaktní údaje zveřejňujeme pro všechny příchozí, proto nastavíme možnost „ Všichni“
Ukázka nastavení
Vzhledem k profilové stránky s osobními údaji, stránka s informacemi je pro nás nepodstatná a tudíž na ni nechodíme vůbec, to samé platí i pro fotky. Nejdůležitější je hlavní zeď, kde můžeme reagovat na podněty u klientů:
- Pokud je to akutní a uživatel není přítomen, reagujeme do zpráv popřípadě do chatu, jinak osobně v klubu.
- Poskytnutí krizové intervence prostřednictvím sociální sítě.
- U klientu s nárazovou docházkou je možné komunikovat v případě problému přes zprávy/ chat. Na zeď nereagujeme.
Př: U klienta XXX je na zdi napsano is single – je to pro nás zdroj na který můžeme navázat při příchodu klienta do zařízení a pobavit se o problematice vztahů. Klient zřídkakdy tyto informace dává osobně najevo.
Př: Klient řeší na facebooku možné začlenění do sekty, momentálně v klubu dlouhodobě nebyl. Pomocí zprávy reagujeme a můžeme předejít nepromyšleným krokům klienta. Také můžeme reagovat na sebevražedné tendence, smutek a další zveřejněné stavy klienta.
Prodloužení smlouvy
Další využití je možné i při prodlužování smlouvy. Klient, který chodí velmi nárazově, někdy i po roce, kdy je u něj již propadlá smlouva a musí se znovu obnovovat, je tedy možné napsat klientovi do zpráv, zda chce prodloužit smlouvu. Pokud ano, je v klientově složce zaznamenáno pracovníkem, že smlouva byla prodloužena a podepsána pracovníkem. Je možné ještě vytisknout zprávu klienta, kde souhlasí s prodloužením, nebo ho vyzvat, aby se v klubu zastavil.
Přes facebook poskytujeme tyto sociální služby:
- Informační servis: v případě konání nějaké akce nebo pokud budeš potřebovat nějaké informace
- Poradenství: pokud budeš potřebovat s něčím poradit
- Krizová intervence: pokud budeš potřebovat vyřešit nějaký problém
- Chat: pro kontaktní práci
Facebook je prostředkem pro komunikaci mezi pracovníky NZDM Wu-Wej a uživateli. Není tedy možné, aby mezi přáteli byli osoby z jiných cílových skupin (rodiče, pracovníci z jiných NZDM, přátelé pracovníků atd….)
Doporučuji si stanovit, do kdy získá od našeho zařízení klient odpověď.
Na všechny zprávy odpovídáme do 5 pracovních dnů.
Offline