Nejste přihlášeni
Stránky 1
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jaká by měla být úloha sociálního pracovníka v NZDM. Do jaké míry by měl být součástí kontaktní práce, jak se má podílet na celém fungování klubu atd.
Zdali k tomuto tématu existuje vhodná literatura, prosím o odkaz.
Mnohokrát děkuji za odpověď
Offline
Ahoj! Já mám tým složený z 1 sociální pracovnice, pak mám 2 kontatní pracovníky a já ještě jednu na 0,2 úvazek jako sociální pracovník. Je to z toho důvodu, že dohody může uzavírat pouze sociální pracovník, takže 1 člověk by nestačil a taky kvůli poradenství, které máme v nabídce služeb - to může taky poskytovat pouze sociální pracovník. Ale jinak normálka fungujem všichni na klubu, takže se střídají služby, kdy jsou na klubu třeba 2 jen kontakáci a já jsem v kanclu k dosažení, kdyby bylo potřeba uzavřít dohodu nebo poradenství. Nebo jsou na klubu kontakák a soc. pracovník. Jinak si myslím, že mají pracovníci hodně podobné kompetence, všichni jsou klíčovými pracovníky klientů, takže i v indiv. práci jsou na tom všichni stejně. Já klíčový pracovník nejsem, spíš funguju jako poslední záchrana, kdyby klíčový pracovník vypadl nadlouho, tak abych mohla převzít jeho klienty a nezatěžoval se zbytečně zbytek týmu. To asi z naší praxe vše. Lenka
Offline
Ahoj! Já mám tým složený z 1 sociální pracovnice, pak mám 2 kontatní pracovníky a já ještě jednu na 0,2 úvazek jako sociální pracovník. Je to z toho důvodu, že dohody může uzavírat pouze sociální pracovník, takže 1 člověk by nestačil a taky kvůli poradenství, které máme v nabídce služeb - to může taky poskytovat pouze sociální pracovník. Ale jinak normálka fungujem všichni na klubu, takže se střídají služby, kdy jsou na klubu třeba 2 jen kontakáci a já jsem v kanclu k dosažení, kdyby bylo potřeba uzavřít dohodu nebo poradenství. Nebo jsou na klubu kontakák a soc. pracovník. Jinak si myslím, že mají pracovníci hodně podobné kompetence, všichni jsou klíčovými pracovníky klientů, takže i v indiv. práci jsou na tom všichni stejně. Já klíčový pracovník nejsem, spíš funguju jako poslední záchrana, kdyby klíčový pracovník vypadl nadlouho, tak abych mohla převzít jeho klienty a nezatěžoval se zbytečně zbytek týmu. To asi z naší praxe vše. Lenka
Offline
Ahoj, moc děkuji za odpověď. Jelikož teď jako tým začínáme, tak řešíme vymezení rolí a kompetencí. Sociální pracovník, kterého máme má zkušenosti ze sociální prací v jiných sociálních službách a máme tak o náplni práce trochu jinou představu. Myslím, že sociální pracovník v nízkoprahových službách by měl být s uživateli služeb ve větším kontaktu - navázání důvěry apod. + poradenství a fungování jako klíčový pracovník. řeším, do jaké míry je jeho úloha kontaktního pracovníka - to ale asi ukáže čas a praxe, co se nám osvědčí. Tak to je bezva. Složení týmu máme stejné:-) Ještě jednou moc děkuji. Dáša
Offline
Stránky 1