Deprecated: Function eregi() is deprecated in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php on line 364
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/phpInputFilter/class.inputfilter.php on line 457
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/phpInputFilter/class.inputfilter.php on line 459
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/joomla.php on line 715
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/index.php on line 229
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/index.php on line 230
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/index.php on line 231
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/index.php on line 232
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/index.php on line 233 StreetWork - Výhrady k procesu hodnocení kvality
Česká asociace streetwork o.s. sdružující nízkoprahové sociální služby (ČAS) je profesní organizace zastupující fyzické i právnické osoby působící v oblasti nízkoprahových sociálních služeb.
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/phpInputFilter/class.inputfilter.php on line 457
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/phpInputFilter/class.inputfilter.php on line 459
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/components/com_content/content.php on line 14
Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/components/com_content/content.php on line 14
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/components/com_content/fluxbb_parse.php on line 46
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/components/com_content/fluxbb_parse.php on line 47
21 | 03 | 07
Názor z praxe
Výhrady k procesu hodnocení kvality
Jsem osobně přesvědčený, že takto nastavený proces vykazování kvality posuzuje především kvalitu písemných materiálů dokládajících, zda se s klientem „něco“ děje. Je kladen důraz na práva klientů, jejich znalosti týkající se identifikování určitého procesu kterým prochází v zařízení. Metaforou bych to nazval: „zda funguje ohrádka, tak jak má, zda ovce chodí, tak jak mají (jestli neupadnou apod.), ale nevšímáme si jaká ta cesta vlastně je, jak se po ní schůdně (či krkolomně) chodí, a zda ovce nejde rovnou na porážku. Konkrétně mi jde například o to, že hodnotitelé se přímo ptají klientů zda znají, co to je dohoda (či co obsahuje stížnost), ale neptají se čeho se dohoda týká a zda má pro klienta nějaký význam.
Myslím si tedy, že tento proces opravdové aspekty ukazující na kvalitu sociálních služeb míjí. Hodnocení kvality by si pochopitelně také mělo všímat toho, jak proces probíhá a zda je „správně“ zapsán. To dosavadní šetření obsahuje. Chybí ale jakých úspěchů se tou či onou metodou dosáhlo, o jakém problému se vlastně mluví! Hodnotitele „kvality“ většinou ani nezajímá o obsah všech těch dohod a plánů, jejich účelnosti, výběru toho, co se bude s klientem probírat, ignoruje variantu, že klient může být ve fázi před uvažováním o změně (viz kolo změny z motivačních rozhovorů). Proces je zaměřen na řešení konkrétních problémů, postupů a nedává ani možnost, že klient je klientem, který ovšem ještě neumí vydefinovat přesně svůj problém (problémy) a že moje práce začíná přinejmenším již v této chvíli (při setkání s nemotivovaným). Hezký je, že budeme mít všechno zpapírovaný a kontrolovatelný, ale k čemu to vlastně samotným klientům bude?
Abych jen nenadával, jako ukazatel kvality se mi např. jeví rozebírání metodiky a účelnosti postupů už od samotného rozhovoru, ptát se klientů, které jejich přání (potřeby) zařízení uspokojuje.
Byl bych rád, kdyby se tímto procesem něco dělalo, problém ovšem vidím v tom, že někteří kolegové z našeho oboru jeli na vzdělávání a vzdělali se v tom, jak práci zmapovat, a zároveň se mi zdá, že se odnaučili hledat smysl pro samotného klienta. Za sebe v tom zatím dělám to, že nikoho tímto způsobem nehodnotím ani tímto směrem nejdu.
Hezký den všem,
Trochu nám usnula ta adrenalinová debata a změnilo se téma, tak do toho zase trochu zareju :-)
Myslím si, že jsme se s IP nechali chytit do pasti. Je to jen nástroj a záleží na naší obratnosti jak s ním pracovat a jakou formou k němu přistoupit.
Pro mě je IP (spešl ušitý na naše kluby a terén) způsob jak zachytit klienta v čase a vědět co s ním pracovníci udělali, jak se zlepšit / stagnuje / zhoršil.
KLIENT - to je ústřední pojem - ten pro koho jsou sociální služby, ten kdo je v obtížné žívotní situaci, ten kdo ji chce / nechce řešit - pokud ji nechce řešit tak nemá IP (já o tom mám záznam, protože to je jeho právo - odmítnout), pokud to chce řešit, tak IP není problém.
Jde o to přiznat si, kdo je a kdo není náš klient - což ve výsledku znamená, že nám "statisticky" klesnou čísla lidí, které vydáváme za klienty (další krok je pracovat na otázkách a tématech které z toho plynou , např: potkáváme se s naší cílovkou, neflákaj se pracovníc atd.) zároveň bude více "zájemců" o službu v nějaké fázi vztahu / kontaktu s kterými se pracuje ( doporučuji si definovat co, s kým, v jaké fázi dělám a k čemu chci dospět s člověkem, který do klubu přijde) :-) .
O papírovou válku půjde v případě, že si ji z ní uděláme a naše znechucení z procesu pak bude na místě a budem v odporu z kterého nás nikdo nedostane a budeme se o to 5 let hádat na seminářích a konferencích dokud "staří" psi neodejdou a pro "mladé" sekáče to bude naprostá norma - tak jako sledování statistiky před x lety.
Myslím, že je na místě hledat cesty a způsoby jak IP naplňovat nebo dokladovat, že probíhá PROCES PLÁNOVÁNÍ (třeba IPí) a nezasekávat se na tom, že něco nejde, že něco nemůžeme - protože klienty vyděsíme.....
Jasně, je to nárok na nás na přehodnocování našich postojů a časové náročnosti, ALE budeme vidět výsledky své práce a klienti z toho budou mít jasnej profit!! :-)