02 | 04 | 15
ČAS
Průběžná výzva Grantové podpory Restart
ČAS
vyhlašuje od 1. 4. 2015 průběžnou výzvu Grantové podpory Restart (dále jen
GPR), k rozdělení zisku Restart Shopu, dobročinného obchodu s darovaným zbožím
na podporu služeb pro mládež, který provozuje. Je určena pro nízkoprahové
sociální služby sdružené v České asociaci streetwork, o.s. a pro nízkoprahové
služby, které se zapojily, do sbírkových akcí pro Restart Shop.
Hlavním cílem
podpory je individuální pomoc klientům nízkoprahů s uplatněním na trhu práce,
ve vzdělávacím procesu nebo rozvoj jiných kompetencí, které směřujících k
integraci. Zařízení, které žádá pro uživatele podporu, je příjemcem GPR,
odpovídá za vyúčtování. Výzva je uzavřena vždy k 25. dni v měsíci a její
výsledky jsou zveřejněny vždy začátkem následujícího měsíce, přičemž je
rozeslán návrh smlouvy, které nařízení podepsané zašle zpět na adresu ČAS,
Senovážné nám. 24, 110 00 Praha 1.
Základní
podmínky:
- Žádost je
podána na předepsaném formuláři (formulář najdete zde).
- Uživatel,
pro kterého je GPR žádána, musí službu užívat kontinuálně, zpravidla po dobu
nejméně jednoho roku.
- Nesmí jít
o anonymního klienta.
- Osobní
cíle klienta, sociální práce zařízení a podpora GPR musí být ve vzájemném
vztahu.
- V případě,
že je žádáno o podporu na pořízení drobného hmotného majetku, zůstává tento v
majetku zařízení, resp. poskytovatele po dobu nejméně 1 roku od vyúčtování GPR.
- Pokud jde
o průběžnou podporu (cestovné, kurzovné apod.) nesmí trvat déle jak 1 rok.
- ČAS může
omezit počet uživatelů podpořených z jednoho zařízení.
- Maximální
výše GPR je 20 000 Kč pro jednoho uživatele.
- Na
poskytnutí GPR není právní nárok.
- Zařízení
zpracuje závěrečnou zprávu v podobě scénáře komiksu o práci s klientem a
využití GPR.
- Žádosti je
třeba podávat elektronicky na webové adrese. V případě výběru je žádost v
písemné podobě přílohou smlouvy o poskytnutí grantové podpory Restart. Dotazy
ke GPR můžete zasílat na: slajs@streetwork.cz
Zaměření
podpory:
Oblast
zvyšování kvalifikace
- Na úhradu
jednorázových výdajů souvisejících se vzděláváním uživatele.
- Na výdaje
na pomůcky směřující ke zvýšení odbornosti (např. kuchař potřebuje do školy
nože, automechanik kombinézu, informatik počítač apod.).
- Na
poplatky spojené s náklady na vzdělávání (např. přihláška ke studiu, příspěvek
na cestovné do školy, jestliže činí měsíčně více než 400 Kč, internát apod.).
Oblast
zvyšování uplatnění na trhu práce
- Na úhradu
nákladů souvisejících s nástupem do zaměstnání, nebo odstranění překážek
souvisejících s nástupem do zaměstnání (např. psychotesty, vstupní prohlídka
apod.)
- Na úhradu
nákladů spojených s nástupem do zaměstnání (oblečení, pracovní pomůcky apod.).
- Na úhradu
poplatků se smysluplným zvýšením kvalifikace, jestliže povede k získání
zaměstnání (např. řidičské oprávnění, svářečský průkaz apod.).
Oblast další
podpory
- Tato
oblast je vyhlášena k podpoře vašich dalších nápadů, při práci s Vašimi
klienty. V této oblasti můžete požádat na jakoukoli další aktivitu pro klienta
s vazbami na individuální práci s ním
|