Individuální plánování
v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež aneb neučte se
vyplňovat formuláře, naučte se o plánování přemýšlet!
Seminář je akreditován
u MPSV.
Dvoudenní seminář (16
hod.) pro max. 20 osob
Komu je seminář určen:
pracovníkům v
zařízeních poskytujících nízkoprahové sociální služby zejména NZDM a SW
Termín semináře:
16. - 17. 10. 2013
Výuka:
1. den: 10 - 18 hod.
2. den: 8 - 16 hod.
Lektor kurzu:
Ing. Aleš Herzog - Terénní programy, Sananim. Lektor je inspektorem
sociálních služeb. 8 let praxe v NZDM, 15 let praxe v nízkoprahových službách
celkově.
Anotace semináře:
Seminář se bude věnovat
zavádění a realizaci individuálního plánování služby s klienty v zařízeních,
která pracují formou kontaktní práce.
Seminář je určen pro
pracovníky v přímé práci, i pro vedoucí a metodiky služeb. Lektor vyvíjí
posledních 5 let specifické metody, jak nízkoprahové služby mohou naplňovat
standardy kvality sociálních služeb v oblasti jednání se zájemcem, uzavírání
dohod a individuálního plánování. Tyto metody jsou odborně respektovány a
nacházejí uplatnění v praxi (např. dohodoplánování, rozhovor o životě a cíli
spolupráce, záznamy IP ve stylu Příběh, Úkol, Tady a teď.)
Seminář směřuje k tomu, aby si
pracovníci uvědomili, že individuální plánování je vlastně strukturované
přemýšlení o klientech. Účastníci semináře typicky po jeho skončení hodnotí
individuální plánování jako proces, který dlouhodobě intuitivně dělají a mají
chuť jej využívat a rozvíjet jako smysluplný nástroj pro dosahování přínosu pro
klienty svého zařízení.
Osnova kurzu:
1. den
Zákon o sociálních službách,
standardy - proč a jak jim rozumět.
Jak ovlivňují cíle a cílová
skupina zařízení indivuální plánování? Jaký je rozdíl mezi individuálním
plánováním a plánem?
Cíle spolupráce: Jak se
vypořádat s osobním cílem klienta, hlavně pokud jej nám nechce říci? Co
volnočasové aktivity a trávení času s vrstevníky jako cíl spolupráce?
Zaznamenávání individuálního
plánu. V rámci semináři vytvářejí účastníci formou cvičení individuální plány
konkrétních klientů.
2. den
Typické "modelové"
přístupy, jakými nízkoprahové služby řeší naplnění standardů 3,4,5. Přístupy
„Rybaření“, „Dohodoplánování“, „Rozhovor o životě a cíli spolupráce“. Hledání
dalších způsobů naplňování standardů 3, 4, 5. Cvičení na vytváření herního pole
pro cestu klienta službou. Pracovníci si odnesou vlastnoručně vytvořené schéma
procházení klienta službou.
Pro účastníky z
členských zařízení České asociace streetwork, o.s. cena 1 800 Kč.
K dispozici káva, čaj.
Ubytování ani stravu
nezajišťujeme.
Uzávěrka přihlášek: 24. 9. 2013
...seminář mně otevřel oči, uvědomila jsem si, že plánujeme, ač to tak nevykazujeme. Jindra nám předal jasné, celistvé a motivující informace, je vstřícný, vtipný, praktický, dobře se poslouchá.* * pozn.: citáty jsou vybrané ze skutečných ohlasů na seminář