07 | 09 | 11
StreetWork.cz
Spoty ukazují děti ovlivněné televizí
Smyslem
televizní kampaně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání je posílení
rodičovské zodpovědnosti za výběr mediálních obsahů, konzumovaných dětským
divákem. Spoty jsou vysílány od září 2011 v České televizi, na Nově, Primě a
Televizi Barrandov. Kampaň je součástí dlouhodobé snahy Rady zvyšovat úroveň
mediální gramotnosti v České republice.
poty
vznikly za podpory evropského fondu Phare v roce 2007 v Rumunsku. Byly reakcí
tamní vysílací Rady na alarmující výsledky sociálních průzkumů, podle nichž
rumunské děti tráví více času před televizí, než ve škole, a to většinou bez
rodičovského dohledu.
Situace v
České republice není v tomto směru o mnoho lepší. Podle sociologických výzkumů
z posledních let má téměř polovina českých dětí ve věku 4-14 let televizor ve
svém pokoji, a každý druhý rodič přiznává, že se nezajímá o to, jaké pořady
jeho dítě v televizi sleduje. Vliv televize dnes zasahuje ve velké míře
prakticky celou populaci, ovlivňuje lidskou psychiku a sociální chování,
přičemž právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních
vzorců chování.
Rada se
proto rozhodla zakoupit vysílací práva na rumunské spoty, textově je adaptovala
na české prostředí a díky vstřícnému přístupu všech provozovatelů celoplošného
televizního vysílání má možnost oslovit nejširší diváckou veřejnost sdělením,
že nakonec je to vždy rodič, který drží v ruce televizní ovladač. Přesněji
řečeno - měl by být!
Spoty, které
vám zde představujeme, mají názvy Půlnoc, Oslava, Metro a zobrazují někdy až
šokující projevy dětí, inspirované sledováním nevhodných televizních pořadů. V zemi svého
vzniku měly spoty značný dopad na diváckou veřejnost. Rada je přesvědčena, že v
České republice má kampaň stejnou potřebnost, a že zde bude mít rovněž stejně
účinný zásah a široký ohlas.
Podívejte se
na spoty:
|