16 | 10 | 06 - ve vaší televizi
ČAS
Osvětová kampaň
Začala osvětová kampaň na podporu nízkoprahových klubů pro děti a mládež v ČR. Praha, 16. 10. 2006 – Nízkoprahový klub neboli nízkoprahové zařízení pro děti a mládež je chráněným místem, kde mohou mladí lidé najít nejen podporu a odbornou pomoc, ale také zábavu a prostor pro vlastní aktivity. Pro pobyt v klubu není potřeba registrace nebo zaplacená vstupenka. Stačí jen přijít a strávit čas ve společnosti vrstevníků. Cílem nízkoprahových zařízení je minimalizovat rizika související se způsobem života dospívajících, umožnit jim lépe se orientovat v jejich sociálním prostředí a řešit jejich problémy. Nízkoprahový klub je bezpečný prostor po volný čas a nápady vašich dětí. To jsou základní sdělení informační kampaně Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. První část začala dnes na obrazovce České televize vysíláním spotů obecně prospěšného sdělení. Spoty se budou vysílat až do 3. 12. 2006. Osvětová kampaň potrvá od 16. října do 18. prosince a zahrnuje: 1. Sociální spoty Spotová kampaň prezentující nízkoprahové kluby - Česká televize (16. října – 3. prosince 2006) 2. Turné pro Nízkoprahy Benefiční tour hudebních skupin Tři sestry, Wohnout, Vypsaná fixa a Jaroslava Uhlíře s cílem podpořit nízkoprahové kluby a zvýšit povědomí veřejnosti o nich. Veškerý výtěžek z tour bude věnován nízkoprahovým klubům v příslušných regionech - Pardubice (27. 10.), Havlíčkův Brod (28. 10.) a Opava (3. 11.). 3. Informační portál www.streetwork.cz Portál představuje informační databázi nízkoprahových sociálních služeb, prostor pro odbornou diskusi a prezentaci klubové činnosti. Symbolem portálu je červenobílý bezpečný přechod pro dospívající. 4. Výroční cenu České asociace streetwork „Časovaná bota“ – 18. 12. Výroční cena za přínos v oblasti nízkoprahových služeb. Uděluje se ve dvou kategoriích – individuální (streetworker, pracovník klubu, atd.) a zařízení (zařízení provozující konkrétní nízkoprahovou sociální službu). Hlavním partnerem a sponzorem kampaně je Nadace Vodafone ČR. Patronem kampaně se stal televizní moderátor Pavel Anděl.
Osvětové sociální spoty
Myšlenku informovat veřejnost o existenci této sociální služby přivedla na svět Nadace VIA, která se svým projektem uspěla ve výběrovém řízení o vysílání obecně prospěšného sdělení. Finančně projekt podpořili Nadace Vodafone ČR, Nadace rozvoje občanské společnosti, Česká asociace streetwork a společnost Stillking Films, v jejíž produkci spoty vznikly. Nadace VIA oslovila režiséra Jakuba Koháka (mimo jiné několikanásobný držitel výroční hudební ceny Anděl), který je znám svým vstřícným přístupem k sociální reklamě. Spoty vznikly pod jeho režijním vedením, v produkci Michala Berky a dle scénáře Martina Charváta, známého kreativce z reklamní agentury MARK BBDO. Spoty jsou dva a mají čistě informační (osvětový) charakter. Nebude se v nich tedy žádat o finanční podporu. První oslovuje širokou veřejnost a informuje o tom, že kluby existují. Druhý je zaměřený na potenciální klienty, návštěvníky klubu, především v problematickém věku 12-19 let. Ti se tak dozvědí, že existuje alternativa k trávení času na ulici. Podrobné informace o jednotlivých částech kampaně si můžete stáhnout zde.
|