Deprecated: Function eregi() is deprecated in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php on line 364
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/phpInputFilter/class.inputfilter.php on line 457
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/phpInputFilter/class.inputfilter.php on line 459
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/joomla.php on line 715
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/index.php on line 229
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/index.php on line 230
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/index.php on line 231
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/index.php on line 232
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/index.php on line 233 StreetWork - Výhrady k procesu hodnocení kvality
Oborový portál o nízkoprahových sociálních službách a zařízeních
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/phpInputFilter/class.inputfilter.php on line 457
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/phpInputFilter/class.inputfilter.php on line 459
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/components/com_content/content.php on line 14
Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/sef.php:364) in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/components/com_content/content.php on line 14
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/includes/database.php on line 130
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/components/com_content/fluxbb_parse.php on line 46
Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/doc/archiv.streetwork.cz/www/components/com_content/fluxbb_parse.php on line 47
Jsem osobně přesvědčený, že takto nastavený proces vykazování kvality posuzuje především kvalitu písemných materiálů dokládajících, zda se s klientem „něco“ děje. Je kladen důraz na práva klientů, jejich znalosti týkající se identifikování určitého procesu kterým prochází v zařízení. Metaforou bych to nazval: „zda funguje ohrádka, tak jak má, zda ovce chodí, tak jak mají (jestli neupadnou apod.), ale nevšímáme si jaká ta cesta vlastně je, jak se po ní schůdně (či krkolomně) chodí, a zda ovce nejde rovnou na porážku. Konkrétně mi jde například o to, že hodnotitelé se přímo ptají klientů zda znají, co to je dohoda (či co obsahuje stížnost), ale neptají se čeho se dohoda týká a zda má pro klienta nějaký význam.
Myslím si tedy, že tento proces opravdové aspekty ukazující na kvalitu sociálních služeb míjí. Hodnocení kvality by si pochopitelně také mělo všímat toho, jak proces probíhá a zda je „správně“ zapsán. To dosavadní šetření obsahuje. Chybí ale jakých úspěchů se tou či onou metodou dosáhlo, o jakém problému se vlastně mluví! Hodnotitele „kvality“ většinou ani nezajímá o obsah všech těch dohod a plánů, jejich účelnosti, výběru toho, co se bude s klientem probírat, ignoruje variantu, že klient může být ve fázi před uvažováním o změně (viz kolo změny z motivačních rozhovorů). Proces je zaměřen na řešení konkrétních problémů, postupů a nedává ani možnost, že klient je klientem, který ovšem ještě neumí vydefinovat přesně svůj problém (problémy) a že moje práce začíná přinejmenším již v této chvíli (při setkání s nemotivovaným). Hezký je, že budeme mít všechno zpapírovaný a kontrolovatelný, ale k čemu to vlastně samotným klientům bude?
Abych jen nenadával, jako ukazatel kvality se mi např. jeví rozebírání metodiky a účelnosti postupů už od samotného rozhovoru, ptát se klientů, které jejich přání (potřeby) zařízení uspokojuje.
Byl bych rád, kdyby se tímto procesem něco dělalo, problém ovšem vidím v tom, že někteří kolegové z našeho oboru jeli na vzdělávání a vzdělali se v tom, jak práci zmapovat, a zároveň se mi zdá, že se odnaučili hledat smysl pro samotného klienta. Za sebe v tom zatím dělám to, že nikoho tímto způsobem nehodnotím ani tímto směrem nejdu.
Zdravim diskutující i ctenare , je skoda ze v diskusi nechcete pokracovat, prijde mi to jako dobry prostor na tribeni nazoru, na predstaveni ruznych pohledu na sluzbu NZDM ve ktere vsichni delame. Pokud by se debata vystrihala osobnich veci, jde diskutovat nad ruznymi vecmi a pritom se neobvinovat z kdeceho. Jsem proti stopnuti debaty na verejnem foru, ma to taky ucici rozmer pro ty co se nezapojej - nejdou z kuzi na trh - proto si vazim vsech co takhle s kuzi na trh jdou!!! Muj pohled na vec: 1) jak rikal Petr Klima, NZDM se budou vetvit na ruzne typy, no a jsme u toho. Jde o diskusi zastupcu dvou typu zarizeni. Tak treba - je jine delat NZDM na malomeste x velkomeste, je jine jej delat s romy x gadzi, je jine mit povolen vstup pod vlivem x vstup zakazan, je jine pracovat v miste kde je NZDM samo x kde je jich nekolik, delat klub se streetworkem x bez nej, delat se sirrokou cilovkou x s uzce vymezenou atd atd. Takze si nemyslim ze by existoval jeden nebo 3 modely, které jsou „tak jak to ma byt“, cest je několik.Prihledneme li k mistnim podmínkám, zvazime li mozne cesty kteryma se klub da (viz. ruzne typy a pristupy vyse), vznikne nam velke mnozstvi typu klubu s ruzne nastavenymi kriterii. Jedna z věci co by se mela do budoucna hodnotit, podle mne, je to, jestli je klub nastaveny na zaklade mistnich podminek dobře a zejména jestli je to funkcni pro klienty! 2) no a k ohradkam a ovcim – jsem rad ze tohle hodnoceni probiha, jsem rad ze hodnoti to co hodnoti. Je to svým zpusobem pilot. Nauci nas věci delat podle standardu, nějakým zpusobem, nejakou logikou. Pripravi nas papirove, pripravi nas na hodnoceni jako takove, pripravi na to klienty, veřejnost bude vedet ze něco takoveho existuje a ze tam se peníze neztraceji. Dokazu si představit ze pristi hodnoceni uz vůbec nepude po papirech, ale po jinych vecech – třeba mereni nízkoprahovosti sluzby, mereni a hodnoceni jeji efektivity, mereni kvality práce s klienty atd. Takze suma sumarum soucasne hodnoceni: dekuju za ne, jsem z neho nadseny. Udela tu svůj kus práce. Jaky kus práce udela další hodnoceni zamerene na uz ne „opatreny vsemi formálními záležitostmi“, ale napr. na „jaktoze mate otevreno tri dny v tydnu od 12 do 16, myslite si ze je to ještě nizkoprahova sluzba?“.