09 | 04 | 15
ČAS
Vzniknou další tréninková pracoviště
Národní
vzdělávací fond o.p.s. - CEKAS, Česká asociace streetwork, o.s. a Česká
asociace streetwork, o.p.s. vyhlašují výsledky výběrového řízení na pracoviště
s tréninkovými pracovními místy pro uživatele nízkoprahových služeb 16 - 25 let
(dál jen část aktivity) v rámci projektu „Streetwork pro děti a mládež“.
Do
výběrového řízení na poskytování dalších tří tréninkových pracovišť pro klienty
nízkoprahových služeb bylo předloženo 6 nabídek. Výběrová komise dlouho
hodnotila předložené nabídky a 8. 4. 2015, po prodloužení lhůty pro výběr
rozhodla. Toto rozhodování nebylo jednoduché, většina nabídek byla velmi
kvalitních a to jak zpracováním, nápadem i vzhledem k potřebnosti nabídky v
lokalitě.
Výsledek výběrového
řízení
Podpořené
organizace abecedně:
„Naším
záměrem je vytvořit centrum lokality se zázemím kavárny a kulturního
(komunitního / lokálního) centra (sál). Usilujeme o to nabídnout prostor
otevřený všem cílovým skupinám z lokality. Model - kavárna se zázemím a dětským
koutkem a přilehlý sál pro pořádání spolkových akcí.“
- RATOLEST
BRNO, občanské sdružení a CRANKAZYL, s.r.o.
„Záměrem
je dál nést neutuchající myšlenku a principy Bajkazylu Praha (na základě
licenční smlouvy), tedy kombinaci kavárny, cyklistické dílny a kulturní scény,
kdy přidáme další princip a to princip sociálního podniku. To znamená, že
chceme vytvořit tréninková pracovní místa pro klienty Ratolesti Brno a rozšířit
tím paletu možností, jak našim klientům pomáhat hledat cestu k ukotvení se ve
svém životě. Chceme být otevřeným a podnětným prostorem pro setkávání, zábavu,
sdílení času a energie, probouzet kreativitu a touhu hledat nové perspektivy
života ve městě.“
- Tripitaka,
o.s. a DROM, Romské středisko Brno
„Rádi
bychom ve městě Brně otevřeli charitativní designový obchod Restart Fashion
Shop s přidruženou dílnou. Mělo by to být zóna oděvního designu, mikro trh
českých mladých designových značek (AtomRat, Akad, Lovemusic, Bleck montain,
Secura, Boubo, woox, beewood, Pipipunk, Darabags, Coolich, Pan Mon, Morrows
otd.), kterých je v současné době nepřeberné množství o začíná se jim dařit.
Sektor malých a nezávislých značek zažívá jistý boom i jako protest proti
velkým oděvním nadnárodním značkám, které dominují současnému trhu i za cenu
např. dětské práce v zemích třetího světa.
K obchodu
bychom vybavili a přidružili výrobu - dílnu naší vlastní etické módní značky
Gypsy MoMa, která kombinuje prvky romského tradičního oděvu se současným
designem mladých lidí, jejímž cílem je začlenit mladé Romy a Romky do
společnosti.“
Náhradníci
v pořadí:
- OD5K10,
o.s.
- IQ Roma
servis, o.s. a Diversitas, s.r.o.
- Prostor
Pro, o.s.
Podpořené
organizace budou v nejbližší době kontaktovány a my se těšíme na spolupráci s
nimi. Náhradník bude kontaktován v případě, že nedojde k uzavření smlouvy o
spolupráci s některou z podpořených organizací.
Irena
Tomešová (NVF), Jakub Šlajs a Martina Zikmundová (ČAS)
|