04 | 12 | 14
NZDM Modrý Pomeranč
Týden poznání - výjezd klubu
NZDM
Modrý pomeranč vyhrálo v rámci projektu ČAS Streetwork pro děti a mládež
sbírkovou akci Sbírky pro NZDM. Klub uspořádal na konci srpna výjezd nazvaný
Týden poznání, kterého se účastnilo 10 klientů ve věkovém rozmezí 7 - 14 let
společně se třemi pracovníky. Cílem výletu bylo nabídnout klientům možnost lépe
poznat sám sebe, naučit se řešit logické problémy i fyzicky náročnější
překážky, a tím posunout svoje vlastní hranice. V neposlední řadě bylo smyslem
této akce naučit naše klienty spolupracovat ve skupině a respektovat druhé.
Tyto
cíle byly naplňovány v rámci zážitkových akcí i skupinových činností. Jednou z
hlavních aktivit byla hra TEP Faktor, ve které naši klienti 2,5 hodiny řešili
nelehké úkoly zaměřené na manuální zručnost, fyzickou kondici, důvtip, logiku i
překonání strachu. Všechny úkoly plnili v pětičlenných skupinách, kde se nejvíc
projevil týmový duch a schopnost řešit i náročnější úkoly. V některých
disciplínách šlo doslova o překonávání sama sebe.
Další
část Týdne poznání byla zaměřena na rozšíření vědomostí a znalostí. V rámci
toho jsme navštívili jeden z našich nejznámějších hradů Karlštejn, a také
zoologickou zahradu v Praze. Prohlídka hradu Karlštejn našim klientům
přiblížila důležitou část naší historie, a protože jsme měli velké štěstí na
průvodce, dozvěděli jsme i mnohé zajímavosti.
V
průběhu pobytu jsme dělali i několik klidových aktivit, ve kterých se klienti
učili pracovat ve skupině nebo říct svůj vlastní názor. Nejzajímavější byly
pravděpodobně artefiletické aktivity. Kromě několika lehčích spíše uvolňujících
činností jsme pracovali i s hlubšími technikami za použití anilinových barev a
pastelů. Naši klienti se tak dozvěděli, co o nich mohou vypovídat použité barvy
nebo tahy štětce. Tato aktivita vyvolala zajímavou diskuzi o budoucích přáních
našich klientů, o jejich vlastnostech i zkušenostech. Na této aktivitě byla,
alespoň z pohledu pracovníka, nejúžasnější atmosféra a chuť se dozvědět něco
více o vlastní osobě.
Celý
týden nám navíc umožnil prohlubovat vztahy s našimi klienty a zároveň je poznat
v jiných než běžných situacích a prostředích.
|