18 | 09 | 06 - na vaší obrazovce
ČAS
Osvětová kampaň
Začala osvětová kampaň na podporu nízkoprahových klubů pro děti a mládež v ČR. Praha, 16. 10. 2006 – Nízkoprahový klub neboli nízkoprahové zařízení pro děti a mládež je chráněným místem, kde mohou mladí lidé najít nejen podporu a odbornou pomoc, ale také zábavu a prostor pro vlastní aktivity. Pro pobyt v klubu není potřeba registrace nebo zaplacená vstupenka. Stačí jen přijít a strávit čas ve společnosti vrstevníků. Cílem nízkoprahových zařízení je minimalizovat rizika související se způsobem života dospívajících, umožnit jim lépe se orientovat v jejich sociálním prostředí a řešit jejich problémy. Nízkoprahový klub je bezpečný prostor po volný čas a nápady vašich dětí. To jsou základní sdělení informační kampaně Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. První část začala dnes na obrazovce Česk&;eacute; televize vysíláním spotů obecně prospěšného sdělení. Spoty se budou vysílat až do 3. 12. 2006. Osvětová kampaň potrvá od 16. října do 18. prosince a zahrnuje: 1. Sociální spoty Spotová kampaň prezentující nízkoprahové kluby - Česká televize (16. října – 3. prosince 2006) 2. Turné pro Nízkoprahy Benefiční tour hudebních skupin Tři sestry, Wohnout, Vypsaná fixa a Jaroslava Uhlíře s cílem podpořit nízkoprahové kluby a zvýšit povědomí veřejnosti o nich. Veškerý výtěžek z tour bude věnován nízkoprahovým klubům v příslušných regionech - Pardubice (27. 10.), Havlíčkův Brod (28. 10.) a Opava (3. 11.). 3. Informační portál www.streetwork.cz Portál představuje informační databázi nízkoprahových sociálních služeb, prostor pro odbornou diskusi a prezentaci klubové činnosti. Symbolem portálu je červenobílý bezpečný přechod pro dospívající. 4. Výroční cenu České asociace streetwork „Časovaná bota“ – 18. 12. Výroční cena za přínos v oblasti nízkoprahových služeb. Uděluje se ve dvou kategoriích – individuální (streetworker, pracovník klubu, atd.) a zařízení (zařízení provozující konkrétní nízkoprahovou sociální službu). Hlavním partnerem a sponzorem kampaně je Nadace Vodafone ČR. Patronem kampaně se stal televizní moderátor Pavel Anděl.
Osvětové sociální spoty
Myšlenku informovat veřejnost o existenci této sociální služby přivedla na svět Nadace VIA, která se svým projektem uspěla ve výběrovém řízení o vysílání obecně prospěšného sdělení. Finančně projekt podpořili Nadace Vodafone ČR, Nadace rozvoje občanské společnosti, Česká asociace streetwork a společnost Stillking Films, v jejíž produkci spoty vznikly. Nadace VIA oslovila režiséra Jakuba Koháka (mimo jiné několikanásobný držitel výroční hudební ceny Anděl), který je znám svým vstřícným přístupem k sociální reklamě. Spoty vznikly pod jeho režijním vedením, v produkci Michala Berky a dle scénáře Martina Charváta, známého kreativce z reklamní agentury MARK BBDO. Spoty jsou dva a mají čistě informační (osvětový) charakter. Nebude se v nich tedy žádat o finanční podporu. První oslovuje širokou veřejnost a informuje o tom, že kluby existují. Druhý je zaměřený na potenciální klienty, návštěvníky klubu, především v problematickém věku 12-19 let. Ti se tak dozvědí, že existuje alternativa k trávení času na ulici. Podrobné informace o jednotlivých částech kampaně si můžete stáhnout zde.
|